نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۰۴

اخبار

وحید اسکندری و ناهید زادمهر از بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان نمونه استانی شدند

در آئینی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وحید اسکندری و ناهید زادمهر از بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان پرستار و رابط نمونه استانی معرفی و با اهداء لوح و هدیه تقدیر شدند.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، در آئینی که به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار و با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، وحید اسکندری از بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان به عنوان پرستار نمونه استانی و ناهید زادمهر نیز به عنوان رابط نمونه استانی معرفی و به اتفاق ۱۱۴ پرستار نمونه کشوری و استانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تقدیر شدند.


رییس دانشگاه در این آیین با بیان اینکه هر روز، روز پرستار است، گفت: مردم هر روز پرستاری می شوند و در بیمارستان ها خدمات دریافت می کنند؛ روز پرستار، زادروز زنی است که الگوی پرستاری و نمونه یک زن مسلمان و بی نظیر در دنیاست؛ کسی که از یک کاروان مراقبت می کرد و نامش در تمام تاریخ پابرجاست.


دکتر «علی بهادر» با اشاره به اجر و پاداش خدمت در حرفه پرستاری، افزود: جایگاه پرستاری در کشور، استان و دانشگاه باید بیشتر و بهتر از الان باشد و ارزش مادی آن نیز مانند ارزش معنوی آن حفظ شود؛ پرستار جزء جدانشدنی در یک تیم پزشکی است که بیشتر از پزشکان با بیمار در ارتباط است و از بیماران مراقبت می کند.


رییس دانشگاه تاکید کرد: باید در کشور به سمتی برویم که تلاش های افرادی که به صورت شبانه روز زحمت می کشند دیده شود و زحمات آنها جبران شود؛ پرستاری کار دشواریست، اما رضایت یک انسان به عنوان بالاترین مخلوق خدا، پاداش بالایی دارد.


دکتر بهادر، با تاکید بر بالا بردن سطح آموزشی دانشجویان پرستاری و شاغلان این عرصه گفت: پزشکان و پرستاران در کنار یکدیگر برای درمان بیماران تلاش می کنند؛ پرستاران نقش مهمی در تشخیص و درمان دارند، در بسیاری از موارد پرستاران با تشخیص صحیح مشکل بیماران، کمک موثری برای پزشکان در فرآیند درمان هستند.


او با اشاره به اهمیت صرفه جویی در هزینه ها، افزود: با وجود شرایط اقتصادی کشور و دانشگاه در بسیاری از هزینه های غیضروری صرفه جویی می شود تا بتوانیم پرداخت ها را به موقع انجام دهیم؛ با اینکه قیمت تجهیزات و داروها چند برابر شده است، اما سعی کرده ایم خللی در ارایه خدمات به بیماران و پرداختی ها به کارکنان و پرستاران، ایجاد نشود.


دکتر بهادر همچنین از دریافت مجوز استخدامی برای تعدادی از پرستاران شرکتی شاغل در دانشگاه خبر داد.


این آیین، با تجلیل از چهار پرستار نمونه کشوری و 114پرستار نمونه استان فارس، در مجموعه سینا و صدرا برگزار شد.

 

۱۹ دی ۱۳۹۷ ۰۹:۴۵
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۶۵۳
کد خبر : ۴,۳۴۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید