نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۳۹

اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی تریاژبیمارستانی دربهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان

فلسفه وجودی تریاژ استفاده بهینه از وقت و امکانات برای نجات مصدومانی است که با استفاده از آن می توانیم آنان را نجات دهیم.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان – کارگاه آموزشی تریاژبیمارستانی از الزامات اعتباربخشی برای گروههای پزشکی،مامایی و پرستاران شاغل در این مرکز برگزارشد.مدرس این جلسه آموزشی دکتربغدادی متخصص طب اورژانس بیمارستان امام خمینی ره بود.در این جلسه آموزشی به نکات پایه ای مورد نیاز در تریاژ بیمارستان از جمله پروسه تقسیم بندی بیماران از نظر میزان صدمه وجراحت های وارده، الویت بندی خدمت رسانی به بیماران،جهت انجام بهترین اقدامات درمانی در کمترین زمان ممکن،مشخصات وشرایط تریاژاشاره شد.

هدف از تریاژاین است که بتوان در کمترین زمان ممکن وکمترین اتلاف وقت،به بیمار رسیدگی کرد.مطمئن بودن و قابلیت اعتمادبه آن، سادگی در اجرا ازمهم­ترین ویژگی­های یک سیستم تریاژ استاندارد است. یک تریاژ مناسب باعث افزایش کیفیت خدمات، افزایش رضایت­مندی، کاهش زمان انتظار و اقامت بیمار،کاهش موارد مرگ و میربویژه در زمان های بحرانی ،بالارفتن  اثربخشی بخش­های اورژانس وکاهش هزینه ­های بیمارستان می­شود.  درشرایط عادی و بحرانی تریاژ متفاوت بوده و 3سطح تریاژ وجود دارد. گروه اضطراری وفوری(قرمز)،گروه زردکه با کمی تاخیرمی توان به یاری آنان شتافت و گروه سوم که سرپایی هستندودروضعیت سبز قرار داده می شوند.

ارزیابی سریع اولیه از نظر شرایط تهدیدکننده حیات ،ارزیابی سیستماتیک وسریع(ثانویه)بیماران از سر تا پا، ارزیابی شده با توجه به مشکل اساسی بیمار ، برآوردن نیازهای فوری، ازاقدامات سریع وحیاتی است که باید در بدو ورود برای بیماران انجام داد.  نکته قابل اهمیت در تریاژ اینکه فرآیند دقیق اماساده ،وحمل بیمار باید سریع ولی مطمئن وایمن باشد.

تریاژ1
تریاژ2

۱۸ دی ۱۳۹۷ ۱۴:۲۸
تعداد بازدید : ۱,۳۱۹
کد خبر : ۴,۲۶۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید