نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۵۶

اخبار

بازدید گروه تحقیقاتی و جمعی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به همراه رؤسای امور بیمه های اصلی استان از نرم افزار سلامت خانواده نفت

گروه تحقیقاتی غدد و فشار خون و جمعی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفعهان به همراه رؤسای امور چهار بیمه اصلی استان در سالن کنفرانس پلی کلینیک توحید از نرم افزار سلامت خانواده نفت دیدن کردند .

     به گزارش واحد روابط عمومی بهداشت ودرمان اصفهان، در این جلسه ابتدا خانم دکتر امامی ضمن خوش آمد گویی به حضار و اظهار خوشحالی از حضور آنها در بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان، گزارشی جامع  از نحوه تدوین و قابلیت های نرم افزار ارائه کرد. 

    رئیس بهداشت ودرمان اصفهان در ادامه اظهار داشت : وقتی خانواده ای از صنعت نفت به جمعیت تحت پوشش اصفهان می پیوندد برای ایشان یک پرونده الکترونیک سلامت بر اساس آخرین پروتکل های غربالگری ، پیشگیری و پی گیری جهانی ,وجود دارد. در این نرم افزار همچنین ارزیابی ریسک بیماری قلبی - عروقی انجام می شود و به این طریق مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی که مهمترین عامل مرگ در شهر اصفهان می باشد پیگیری خواهد شد . ضمناً با وجود این سیستم آمار بیماران دیابتی و فشار خون در بهداشت ودرمان صنعت نفت به روز می باشد. 

    دکتر امامی در ادامه گفت حتی افرادی که  هیچ بیماری ندارند بر اساس اطلاعات موجود در نرم افزار و استاندارد های جهانی برای غربالگری های مختلف فرخوان می گردند. ایشان از هوشمند بودن نرم افزار و ظرفیت بالای آن برای کارهای تحقیقاتی مثال هایی را ذکر و در پایان گفت: این نرم افزار قابلیت لینک به سایر نرم افزار ها از جمله آزمایشگاه را دارد و اخیراً واحدهای فیزیوتراپی و دندانپزشکی نیز به آن اضافه شده است. 

    دکتر شعربافچی مسئول پزشکی خانواده نیز در ادامه به توانائی های این نرم افزار اشاره و گفت: این نرم افزار ضمن ثبت و نمایش  کامل سوابق پزشکی بیمار، فعالیت ها و فرآیندهای جاری مراکز پزشکی خانواده را پوشش می دهد. ایشان استفاده از دستورالعمل های بین المللی و هوشمند سازی در تدوین این برنامه را از نکات برجسته نرم افزار دانست و اظهار کرد این مهم در پی گیری بیماری ها،غربالگری ها و فراخوان بیماران کمک شایانی به پزشک خانواده می کند.

     مهندس متقی نیا از کارشناسان آی تی نیز  با نمایش تمامی صفحات نرم افزار ، سرویس های مبتنی بر پرونده الکترونیک سلامت از جمله سرویس کنترل و ارتباطات پرونده بیمار، ثبت داده های مالی، کنترل و پیگیری بیمار، بروز رسانی حمعیت طبی، پخش پیام ،گزارشات ،ارجاع بیمار و نرم افزار های جانبی را به طور مبسوط تشریح کرد. 

    در پایان جلسه، حاضرین پس از استماع گزارشات و رؤیت نرم افزار ، ضمن تشکر از دعوت بهداشت ودرمان و تحسین دست اندرکاران تدوین این برنامه ، سوالاتی را مطرح کردند که دکتر امامی ،دکتر شعربافچی و خانم متقی نیا پاسخ های لازم را ارائه کردند. 

 

 

جاسه گروه تحقیقات
جلسه گروه تحقیقات
جاسه گروه تحقیقات
۱۸ دی ۱۳۹۷ ۱۳:۲۶
تعداد بازدید : ۱,۱۶۲
کد خبر : ۴,۲۶۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید