نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۵۵
 

اخبار

نهمین نشست کمیته ارتقای سلامت صنعت نفت شمالغرب کشور برگزار شد.

نهمین نشست HSE های صنعت نفت شمالغرب کشور با حضور رئیس سلامت کار سازمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، نشست کمیته ارتقای سلامت کار صنعت نفت شمالغرب کشور روز یکشنبه مورخ 97/9/26 در سالن آموزش شرکت پالایش نفت تبریز با حضور دکتر پیمان فریدنیا رئیس سلامت کار سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، دکتر مرتضی داودی و مریم همتی از ستاد سازمان ، مسئولین و همکاران سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور  و مسئولین HSE چهار شرکت اصلی سه استان آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی و اردبیل ( 12 نماینده ) برگزار گردید.

ابتدا  دکتر شمس الدین حسینعلی زاده در مورد آمار بالای دیس لپیدمی مناطق مختلف این بهداشت و درمان توضیحاتی را ارائه نمودند. سپس دکتر فریدنیا ضمن تمجید از برگزاری این جلسات با همکاران HSE ، هدف از این جلسه را استفاده از پیشنهادات و انتقادات همکاران HSE چهار شرکت اصلی بیان نمودند.

ایشان با اشاره به افزایش شاخص های بیماری های مزمن غیر واگیر در کل جهان و ایران ، بهداشت و درمان صنعت نفت را از این موضوع مستثنی ندانسته ولی با تاکید بر امکانات بالقوه و توانمندی های همکاران سازمان آمار شاخص های فوق را در کل سازمان مورد قبول ندانستند. ایشان به دغدغه های سازمان در چند بعد اساسی ذیل اشاره نمودند :

1- مداخلات در سلامت دهان و دندان که این موضوع نه تنها برای خود شاغلین از نظر سلامت بسیار حائز اهمیت می باشد بلکه در کاهش هزینه های سازمان نیز نقش اساسی خواهد داشت.

2- شاخص های ارتقای سلامت دارای سه بعد آموزش بهداشت - بحث های پیشگیری ( مداخلات و کنترل خطر )- حفاظت سلامت شامل قوانین و مقررات مربوطه می باشد که باید توجه ویژه ای به این شاخص ها گردد.

 دکتر داودی یکی از اهداف سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت را تشخیص بیماری های شغلی دانستند که به دو دسته ناشی از کار و مرتبط با کار ( Worked related ) تقسیم بندی نمودند. ایشان بر توجه ویژه به پرسنل شامل قانون کار و قراردادی در بحث معاینات دوره ای و در ضمن بیولوژیک مانیتورینگ در افراد در تماس با آلوده کننده های خاص تاکید نمودند.

 دکتر بهروز عظیم زاده با اشاره به اینکه کار سلامت کار و HSE در مقایسه با کار همکاران سایر رشته ها مثل جراحی ملموس نبوده و زمان بر می باشد ، تاکید نمودند که باید نتیجه کارمان را در بهبود شاخص های بهداشتی بروز دهیم.

سپس تک تک همکاران HSE شرکت ها سوالات ، پیشنهادات و شکایات خود را بیان نمودند که دکتر فرید نیا ، دکتر حسینعلی زاده و سایر همکاران توضیحات لازم را ارائه نمودند.

دکتر امیرمحمود عرفانی با اشاره به نتایج نظر سنجی های انجام شده ،  با انجام چندین نوبت نظر سنجی بصورت های ذیل :

1- ثبت نظر سنجی های ارسالی از شرکت ها در سامانه نظر سنجی ها

2- استقرار همکار روابط عمومی در شرکت های اصلی در روز های خاص و نظر سنجی مستقیم از شاغلین

3- بررسی صندوق های پیشنهادات و انتقادات مستقر در پلی کلینیک

4-پاسخ دهی تلفنی یا تماس با تلفن همراه تک تک همکارانی که پیشنهاد یا شکایت خاصی دارند.

بر افزایش رضایت مندی بعد از استقرار متخصصین در بهداشت ودرمان صنعت نفت شمالغرب کشور و راه اندازی سیستم نوبت دهی اینترنتی واحد دندانپزشکی تاکید نمودند.

 دکتر فریدنیا در پاسخ به سوال اکثر همکاران HSE ساکن در شهرستان ها که از نبود قرارداد با مراکز دندانپزشکی شاکی بودند ، توصیه به برقراری قراردادهای کوتاه مدت ( حداکثر 2  تا 3 ماهه ) در هر مرکز شهرستان ، برای انجام طرح سلامت دهان و دندان تاکید نمودند.

دکتر حسینعلی زاده توضیحات جامعی در پاسخ به سوالات همکاران HSE داده و اکثر موارد در صورتجلسه تنظیمی توسط علی اشرفی انشاء ا.. بروز خواهد یافت.

 

 

دکتر فریدنیا3

دکتر فریدنیا4

۲۷ آذر ۱۳۹۷ ۱۰:۲۷
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۶۵۴
کد خبر : ۴,۱۵۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید