نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۲۸

اخبار

جشن میلاد یازدهمین گوهر آسمان ولایت و امامت بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان

ایمان محکم به خدا و کمک کردن و یاری رساندن به برادران دینی،ویژگی خاص زندگانی امام حسن عسگری (ع)بود.

   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان –  جشن میلاد یازدهمین گوهر آسمان ولایت و امامت پس از اقامه نماز ظهر و عصردرنمازخانه بیمارستان امام خمینی ره برگزارشد. در این مجلس شادی امام جماعت بیمارستان به این موضوع که  کمک کردن به مردم، علاوه بر این که بذر شادی را در دلها می نشاند و گره از گرفتاری های آنها باز می کند، روح صفا و صمیمیت و همدلی را هم به جامعه انتقال می دهد، اشاره کرد وگفت: از همین رو، امام حسن عسگری (ع) دو خصوصیت تقوا و سود رساندن به مردم را از برترین کمالات انسانی می داند و می فرماید:  دو خصلت است که بهتر و بالاتر از آنها چیزی نیست. ایمان محکم به خدا و کمک کردن ویاری رساندن به برادران دینی.  از ویژگی های زندگانی امام حسن عسگری (ع)، تسلیم نشدن آن حضرت در مقابل ظالمان و خود کامگان و اراده استوار آن امام در پیمودن راه حق بود. رسالت ایشان، این بود که جامعه را برای دوران غیبت حضرت مهدی (عج) آماده کند.  

   حجت الاسلام والمسلمین سیدجابرموسوی گفت: از امام حسن عسکری علیه‌السلام روایت شده است که: بِئْسَ الْعَبْدُ عَبْدٌ یَکُونُ ذا وَجْهَیْنِ وَ ذالِسانَیْنِ، یَطْرى خاهُ شاهِداً وَ یَکُلُهُ غائِباً، إنْ أُعْطِىَ حَسَدَهُ، وَ إنْ ابْتُلِىَ خَذَلَهُ. یعنی: بدی آدمى آن که داراى دو چهره و دو زبان است؛ دوست و برادرش را در حضور او، تمجید مى کند ولى در غیاب او مى‌نماید که همانند خوردن گوشت هاى بدن او محسوب مى شود. وی افزود: این حدیث در نهی کسانی است که ریاکارند و دو رو و دو زبان دارند. 

 حجت الاسلام سیدجابرموسوی گفت:افراد ریاکار جامعه را از حالت طبیعی خارج می‌کنند وبا ایجادجو بی اعتمادی باعث فروپاشی جامعه می شوند. وی درپایان ضمن دعا برای سلامتی امام عصرعج اظهار امیدواری کرد که با پیروی از ائمه اطهار در زمره یاران ایشان قرار گیریم.

امام11
امام 11

۲۷ آذر ۱۳۹۷ ۰۹:۲۲
تعداد بازدید : ۸۲۵
کد خبر : ۴,۱۵۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید