نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۹:۵۴
 

اخبار

برگزاری کلاس آموزشی افسردگی دربهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان

افسردگی ممکن است باعث بروز مشکلاتی مانند بیخوابی، خواب بیش از حد، احساس خستگی و کوفتگی ومشکلاتی از این قبیل برای شخص شود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان –  کارگاه آموزشی افسردگی با مدرسی دکتر آدرکیش کارشناس مرکز مشاوره بیمارستان امام خمینی ره در محل آموزش برگزارشد.گروه هدف این کلاس آموزشی کلیه کارکنان اداری ودرمانی وخدماتی بود.در طی برگزاری کلاس ضمن برخورداری از بارش افکار به موضوعاتی مانند تعاریفی از افسردگی، بیان وضعیت ظاهری افرادی که به افسردگی مبتلا هستند، و چگونگی عملکرد آنان، احساس ناراحتی، اضطراب، پوچی، ناامیدی و مسایلی از این قبیل مطرح شد.همچنین به این نکته اشاره گردید که ممکن است بیماران علاقه خودبه چیزهایی که برایشان جالب ودوست داشتنی بوده را از دست بدهند، کم‌اشتها شوند، تمرکز فکری خود را از دست بدهند آنان ممکن است در روابط خانوادگی،اجتماعی ویا عاطفی خودبه مشکل برخورد کنند. در مواردی ممکن است به خودکشی فکر کنندو قصد داشته باشند که اینکار را انجام دهند.

 پیشینه مساعد برای شکل گیری افسردگی بسیار مهم است. ترس از جدایی از والدین و ترس از، از دست دادن بیمارگونه، خودکشی و علایم هشدار دهنده خودکشی.  افسردگی همچنین ممکن است باعث  بروزمشکلاتی مانند بیخوابی، خواب بیش از حد، احساس خستگی و کوفتگی ومشکلاتی از این قبیل برای شخص بشود.

  ابتلا به بعضی بیماریها مانند دیابت، ام اس، سکته های مغزی می تواند باعث بروز افسردگی شود. موضوع افسردگی یکی از مسائل بسیار مهم در حوزه بهداشت روان است. باتوجه به اینکه شیوع آن و آمار تعداد افرادی که به افسردگی مبتلا هستند خیلی زیاد است، به سرماخوردگی روانی تشبیه می شود. برخی از روش های جلوگیری از افسردگی شامل خواب کافی، ورزش، داشتن برنامه ریزی در زندگی، زندگی ساده داشتن و حمایت اجتماعی است.

وظیفه اصلی بهداشت روان معنی سالم نگه داشتن روان از هر گونه آسیب روانی است و وظیفه اصلی آن پیشگیری از ایجاد ناراحتی های روانی است.

افسردگی

۲۱ آذر ۱۳۹۷ ۱۴:۲۷
تعداد بازدید : ۷۲۷
کد خبر : ۴,۱۳۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید