نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۱۹

اخبار

کارکنان دارای فرزند معلول تقدیر شدند

در روز جهانی معلولان از کارمندان دارای فرزند معلول تقدیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، بمناسبت سوم دسامبر ، دوازده آذر روز جهانی معلولان ، از دو نفر از کارکنان دارای فرزند معلول تقدیر شد.

در این مراسم دکتر رضا مسکوچی رئیس امور درمان ، بیمه گری و اسناد پزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور با بیان اینکه « معلولیت محدودیت نیست » گفت : با وجود معلولیت در یکی از اعضای بدن با حکمت الهی ، توانایی در سایر اعضای فرد معلول نمود بیشتری دارد . خیرات و برکاتی که معلولیت ظاهری در افراد معلول وجود دارد از حکمت های الهی است که موجب تبلور نعمات خداوندی در سایر اعضای آن فرد می نماید و باعث بروز توانایی های خاصی برای آن فرد ایجاد می گردد که شاید در افراد به ظاهر سالم آن توانایی ها وجود ندارد . پس با صبر بیشتر در برابر مشیت الهی ، سعی در شناخت پتانسیل های ناشناخته وجود این افراد ، با راهنمایی درست و به جا ، موجبات موفقیت و شادکامی در زندگی آنها را فراهم آورده و استعداد های نهفته آنها را شکوفا سازیم و به یاد داشته باشیم که مادران خانواده  های دارای فرزند معلول مسئولیت بیشتری را بر عهده دارند که در اینجا لازم است از همسران شما نیز تقدیر بعمل آید.

سپس دکتر مسکوچی با اشاره باینکه فردی چون شاهین ایزد یار با وجود از دست دادن دست چپ خود ، با تلاش و شناسائی استعداد خود در زمینه شنا و صرف فعل خواستن ، توانست 6 مدال طلا و یک مدال نقره در مسابقات پارا المپیک آسیا را برای ایران کسب نماید و رتبه ایران را از مقام پنجم سال قبل به مقام چهارم برساند . حال آنکه ما با وجود تنی سالم توانایی شنا در این حد را نداشته باشیم.

در ادامه دکتر امیر محمود عرفانی رئیس روابط عمومی این بهداشت و درمان ؛ با تبریک این روز به کارکنان دارای فرزند معلول ، افزود ، بایستی در برابر مشیت الهی سر تعظیم فرود آورد چرا که « خداوند چو به حکمت ببندد دری ، به رحمت گشاید در دیگری» و با شناسائی توانمندی های فرزندان خود ، زندگی سالم و پرنشاطی را برای آنها فراهم آوریم.

سپس مریم طهباز رئیس خدمات پشتیبانی و مددکار اجتماعی این بهداشت و درمان گفت در حدیثی از ائمه اطهار آمده است ؛ « خداوند عز و جل می فرماید : هر که را گرفتار ی و مصیبتی بر او وارد آمده و در دنیا بر آن مصیبت صبوری نماید من شرم دارم که در آخرت پرونده اش را باز کنم » و این نشان دهنده عظمت صبوری در برابر  مصیبت ها در این دنیا در نزد خداوند است.

 

معلول4
معلول3
معلول2
معلول1

۱۲ آذر ۱۳۹۷ ۱۴:۲۴
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۸۷۰
کد خبر : ۴,۰۶۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید