نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۰۶

اخبار

برگزاری کنفرانس آموزشی سبک زندگی سالم جوانان، نوجوانان و سلامت روان

دنیای نوجوانان امروز با دنیای نوجوانان دیروز بسیار متفاوت است، این تفاوت ها را می توان در عادات غذا خوردن، سبک زندگی، گذراندن اوقات فراغت و لباس پوشیدن آنان مشاهده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان، در هفته گرامیداشت سلامت روان ( 18 تا 24 مهرماه) با شعار: سلامت روان جوانان و نوجوانان: جهان در حال تغییر، کنفرانس آموزشی سبک زندگی سالم جوانان، نوجوانان و سلامت روان توسط  کارشناس ارشد روانشناسی بالینی این مرکز درمانی در مدرسه دخترانه رشد و برای دانش آموزان برگزار گردید.

فرانک احمدپور کارشناس ارشد روانشناسی بهداشت و درمان اظهار داشت:  نوجوانان امروزی از نسل فن آوری هستند و برای آنان تلفن های همراه، اینترنت، موسیقی، فیلم، تلویزیون و بازی های ویدئویی بسیار مهم است. بسیاری از نوجوانان تماشای تلویزیون و بازی های کامپیوتری را به کتاب خواندن ترجیح می دهند. آنها مطالعه کردن را دوست ندارند چراکه تماشای تلویزیون آسان تر بوده  و مجبور نیستند از قدرت تخیل خود استفاده کنند.

وی افزود: نوجوانان ترجیح می دهند به جای راه رفتن، بازی فوتبال و یا رفتن به استخر شنا، اوقات فراغت خود را در مقابل تلویزیون، رایانه و گوشی های هوشمند  سپری کنند. این قبیل  وسایل الکترونیکی آنها را به دنیایی می برد که وجود ندارد و با اینکه میتواند بسیار هیجان انگیز باشد ولی عملا فاقد هر گونه فعالیت فکری و جسمی است. نوجوانان تمایل دارند  دوستان  خود را در مکان هایی مانند کافی شاپ یا  رستوران های فست فود  ملاقات کنند که به معنای خوردن مواد غذایی ناسالم است.

احمدپور ادامه داد: مطالعات نشان می دهد نوجوانان دارای اضافه وزن، ۴۰ درصد بیشتر از نوجوانان با سبک زندگی سالم احتمال دارد که از سردردهای مکرر و یا میگرن رنج ببرند.دانش آموزان  نیازمند رژیم غذایی متعادل، بهداشت شخصی مناسب و فعالیت فیزیکی در هوای تازه هستند. برای مثال، انواع بازی های توپی، دویدن، شنا کردن، دوچرخه سواری و یا پیاده روی که این گونه فعالیت ها بطور طبیعی می بایست  جالب تر از نشستن در مقابل صفحه رایانه  و یا تلویزیون  برای چندین وچند ساعت باشد به دلیل  آن که انتخاب این سبک از زندگی منجر به بهبود خلق و خو، سلامت و تناسب اندام  میشود.حال آنکه بسیاری از نوجوانان کمتر  به ورزش می پردازند و  بیشتربه خوردن فست فودها، میان وعده های ناسالم و نوشابه ها مشغول میشوند که این امرعلاوه برتهدید سلامتی، چاقی  راهم بهمراه دارد.

در پایان کنفرانس دانش آموزان سوالاتی را مطرح کردند که خانم احمدپور مفصلا پاسخ داد.

احمدپور-حاتمی تبار

احمدپور-حاتمی تبار

احمدپور-حاتمی تبار

احمدپور-حاتمی تبار

۲۴ مهر ۱۳۹۷ ۱۵:۱۷
تعداد بازدید : ۹۰۹
کد خبر : ۳,۸۴۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید