نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۵:۵۰
 

اخبار

آخرین اجلاس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در سال ٩٥ برگزار شد/بررسی تامین اعتبارات و بودجه های تخصیصی به مراکز

​آخرین اجلاس مدیران و روسا سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در سال ٩٥ با حضور مدیرعامل و اعضا هیات مدیره سازمان ،مدیرعامل شرکت نفت گاز و پارس و مدیران و روسای ستادی ،روسای مناطق ، معاونان و روسای خدمات پشتیبانی و کارشناسان ستادی بهداشت و درمان ضنعت نفت به مدت دو روز در سالن نفت و گاز پارس برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت ، دکتر حبیب اله سمیع مدیرعامل سازمان در آخرین نشست مدیران و روسای ستادی و سازمان ضمن تشکر از حضور روسا و مدیران با اشاره به برگزاری این نشست طی سنوات گذشته با هدف بررسی عملکرد سازمان در سال گفت: برگزاری این نشست ها می تواند کمک شایانی در برنامه ریزی صحیح براساس شناخت امکانات باشد.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی در این نشست بررسی تامین اعتبارات و بودجه های تخصیصی به مراکز است ، افزود :نقش سازمان در مناطق غیر عملیاتی، بصورت غیر مستقیم  و حاکمیتی خواهد بود .

مدیر سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ادامه داد : ما همچنان متولی سلامت خانواده بزرگ صنعت نفت هستیم و به صورت مستقل خدمات درمانی مورد نیاز کارکنان صنعت نفت را مستقیم و غیرمستقیم ارائه می دهیم.

دکتر سمیع اظهار داشت :اختصاص بودجه براساس عملکرد هر منطقه باعث ایجاد فضایی رقابتی و بروز رسانی اطلاعات و گزارش عملکرد ها می شود و مراکز باید در ارائه این گزارش به صورت ماهیانه و سالانه ، با دقت و شفاف بیشتری عمل کنند.

مدیرعامل سازمان تاکید کرد:  بحث کوچک سازی مطرح نیست ، بلکه پوشش دهی خدمات متناسب با فعالیت های صنعت نفت مطرح است که باعث کارآمدی و چابک سازی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت می شود .

دکتر سمیع  با اشاره به کلانشهر هایی که خدمات بهداشت و درمانی درآن ها هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی وجود دارد ، گفت : در این مناطق اولویت سازمان خرید خدمت است و به هیچ عنوان به دنبال گسترش ساختار نیست . برای دریافت خدمات با بخش های دولتی و خصوصی عقد قرارداد انجام می شود ، به غیر از تهران و اهواز که با وجود بیمارستان فوق تخصصی سازمان در این دو شهر ، نقش پشتیبان را دارند و بیشترین ارجاع ها به این 2 بیمارستان صورت می گیرد.

دکتر سمیع  به پایه گذاری طب صنعتی توسط سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اشاره و افزود :  توجه ویژه به حوزه طب صنعتی برای حفظ تأمین سلامت کارکنان باید جدی گرفته شود  و در همین راستا معاینات دوره ای و تعامل با HSE  شرکت های وزارت نفت در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مدیریت هزینه ها با توجه به سند راهبردی ابلاغی وزیر نفت ، خاطر نشان کرد: اصلاح درآمد ها از نکات مهم مدیریت بودجه و هزینه ها است ، ضمن اینکه نظر به دریافت سرانه از صنعت نفت باید خدمات قابل قبول و کارآمد ارائه کنیم .

دکتر سمیع  در پایان همایش ضمن تقدیر از زحمات صورت گرفته در مراکز طی یکسال اخیر خواستار بررسی جدی در حوزه های اعتبار بخشی ، تجهیز دارو و تجهیزات مصرفی ، انجام معاینات دوره ایی ، ساماندهی مراکز طرف قرارداد در مراکز سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در سال 96 شد.

استقبال از طرح های سلامت کارکنان
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس نیز که به عنوان میهمان در این نشست حضور داشت ، با اعلام اینکه شرکت نفت و گاز پارس متولی توسعه میادین در پارس جنوبی است و در حال حاضر تولید 65 درصد گاز کشور از پارس جنوبی تامین می شود ، گفت : با توجه به توسعه و بهره برداری از فازهای باقیمانده پارس جنوبی در آینده نزدیک ، تولید گاز از این حوزه افزایش می یابد و به دنبال آن فعالیت های شرکت نفت و گاز نیز بیش از پیش می شود ، از این رو حفظ و تامین سلامت کارکنان اهمیت زیادی دارد.

مهندس محمد مشکین فام با بیان اینکه هدف اصلی ما تولید گاز و تامین سوخت کشور است ، افزود :  برای تحقق این مهم مواردی همچون ساماندهی و هماهنگ سازی طرح‎های پژوهشی و ارتقا فناوری در راستای تولید صیانتی و تقویت نیروی انسانی توانمند و با صلاحیت حرفه‎ای به ویژه متخصصان جوان و بکارگیری آن‎ها در سطوح مختلف فعالیت‎های سازمانی به عنوان بخشی از ماموریت های شرکت نفت و گاز پارس مورد توجه قرار گرفته است .

وی اظهار داشت : تلاش ما در حوزه تولید نفت و گاز بر اساس برنامه راهبردی صنعت نفت است و از سویی انتظار داریم که به دلیل سختی کار و شرایط دوری از خانواده در مناطق عملیاتی ، امنیت و سلامت روحی و روانی کارکنان تامین شود.

مهندس مشکین فام با تاکید بر اینکه شرکت نفت و گاز پارس از هر طرح و برنامه ای در جهت حفظ و ارتقا سلامت کارکنان صنعت نفت استقبال می کند ، به افتتاح پروژه تله مدیسین در سکوی نفت و گاز اشاره و تصریح کرد : با راه اندازی تله مدیسین امنیت جانی و روانی کارکنان سکوهای دریایی تضمین می شود ، همکاری فی مابین بهداشت و درمان و شرکت های صنعت نفت برای حفظ سلامتی کارکنان بسیار مفید و کارساز خواهد بود.

ماموریت اصلی سازمان بهداشت و درمان  حضور در مناطق عملیاتی است


مهندس محسن امیریان، عضو هیات مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت های سازمان در تمامی مناطق زیرمجموعه، گفت : انتظار ما از ارائه خدمات بسیار بالاست ؛ چرا که کارکنان صنعت نفت در میان هجمه کار با شرایط سخت آب و هوایی روبرو هستند و حفظ و استمرار سلامتی آن ها ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد .

وی اظهار داشت : با توجه به واگذاری برخی مجموعه های وزارت نفت به بخش خصوصی و همچنین نقش سازمان بهداشت و درمان در صیانت از سلامت کارکنان ، ضروری است تمرکز مدیران و روسا در سطح مناطق بر گسترش ارائه خدمات در بخش های عملیاتی صنعت نفت ، به ویژه در غرب کارون ، منطقه ویژه اقتصادی  پارس و خارک باشد .

مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز با بیان اینکه خدمات سلامت محور به بخش خصوصی واگذار نمی شود ، افزود : اما با توجه به اینکه سازمان بهداشت و درمان متولی سلامت خانواده صنعت نفت به حساب می آید و نقش حاکمیتی صنعت نفت نیز در برخی بخش ها کاهش یافته است ، از این رو با کاهش جمعیت تحت پوشش در برخی مناطق ، ارائه خدمات سلامت بصورت مستقیم نیز محدود می شود .

مهندس امیریان با اعلام اینکه هم اکنون در برخی مناطق همچون منطقه غرب کارون اهواز ، صنعت نفت به دنبال ایجاد فضایی برای عملیات جدید است ، از این رو سازمان بهداشت و درمان نیز باید برای ارائه خدمات بر اساس این ساختار و شرایط جدید آماده باشد ، افزود : حضور سازمان بهداشت و درمان در مناطق عملیاتی بستگی به حضور حاکمیتی صنعت نفت دارد . 

افزایش بهره وری در بیمارستان ها

مدیر سلامت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز با اشاره به اهمیت عملکرد بیمارستان ها در ارائه خدمات به ضرورت برنامه ریزی مناسب برای اثر بخشی و بهره وری بیمارستان ها تاکید کرد و گفت : با ارائه  صورتحساب منطقی و علمی را در کوتاه ترین زمان به بیمار میتوان میزان عملکرد بیمارستان را مورد ارزیابی قرار داد .

دکتر مجید رزاقی  با بیان اینکه نحوه عملکرد مراکز درمانی به گزارش پرونده بیماران بستگی دارد و باید این گزارش عملکرد در 9 بیمارستان سازمان بهداشت و درمان با توجه به تخصیص بودجه شفاف و دقیق باشد ، افزود : با توجه به اینکه هزینه درمان در صنعت نفت رایگان است ، باید سیستم های مالی  با حساب بودجه دریافتی اعلام شود که به چه میزان خدمات انجام شده است .

وی با تاکید بر ارسال آمار میزان کارآمدی در بازه های زمانی ، اظهار داشت : ارسال گزارش از مناطق سازمان بهداشت و درمان به خصوص مناطقی که دارای بیمارستان هستند با توجه به نوع خدمات ارائه شده بسیار مهم است و می تواند میزان اهمیت حضور این سازمان در سطح مناطق عملیاتی را مشخص کند.

دکتر رزاقی یادآور شد : ارائه خدمات درمانی و بهداشتی و برطرف کردن نیازهای سلامت کارکنان و خانواده های آن ها مهمترین وظیفه سازمان بهداشت و درمان محسوب می شود که امیدواریم با مدیریت صحیح تمهیدات لازم برای اجرایی شدن شعار سازمان یعنی ارتقا سلامت کارکنان ، جامعیت بخشیم.

گفتنی است طی این 2 روز مباحثی از جمله  تحلیل عملکرد مالی و اختصاصی بودجه،ساماندهی دارو و تجهیزات ، ساماندهی مراکز طرف قرارداد و نحوه نظارت بر توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در دسترس ، اعتباری بخشی ، ارایه خدمات در مراکز غیر موظف ، برون سپاری ،مدیریت  بحران و سلامت کار و HSE بررسی شد که مدیریت سلامت،مدیریت برنامه ریزی،مدیریت منابع انسانی ،مدیریت مهندسی و ساختمان سازمان عملکرد خود را ارائه دادند.

خبرنگار:نفیسه هوشیار
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ۲۱:۲۷
تعداد بازدید : ۲,۱۶۸
کد خبر : ۳۷۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید