نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۲۶
 

اخبار

همت عالی پزشکان خیر "گروه مرهم "/ شکستن رکورد جراحی شکاف لب در دنیا

سرپرست تیم جراحی پلاستیک مناطق محروم(مرهم) اعلام کرد: روز گذشته ۵۰ بیمار شکاف لب و کام در بیرجند تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی، سرپرست گروه پزشکان خیر مناطق محروم(مرهم) روز پنجشنبه در نشستی که با حضور مسئولان استان خراسان جنوبی برگزار شد ضمن تشکر از تلاش‌های مسئولان استان و هماهنگی خوب صورت گرفته برای حضور تیم جراحی پلاستیک، گفت: هیچ کس فکر نمی کرد این تعداد بیمار شکاف لب در استان وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: بیش از هزار و ۵۰۰ بیمار به صورت الکترونیک ویزیت شدند و از زمان حضور گروه پزشکی در این منطقه هر روز ده‌ها بیمار جدید ویزیت می‌شوند.

کلانتر اعلام کرد: روز گذشته با انجام ۵۰ عمل جراحی شکاف لب در بالاترین سطح و کیفیت رکورد این عمل در جهان شکسته شد.

وی افزود: جراحی دهان و لب به دلیل ارتباط مستقیم با تنفس بسیار حساس است و عمل‌های صورت گرفته از بالاترین کیفیت برخوردار هستند. در بیمارستان‌های مطرح دنیا سالی ۲۰۰ عمل صورت می‌گیرد اما ما در این منطقه محروم با بهترین پزشکان فوق تخصص توانستیم در یک روز ۵۰ عمل جراحی انجام دهیم.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی کشورمان با اشاره به اینکه انجام این اعمال جراحی موجب شد این تفکر در استان ایجاد شود که شکاف لب یک بیماری است و باید درمان شود. هماهنگی خوب مسئولان برای انجام این اقدام مهم نشان می‌داد این استان توانمندی انجام سایر اقدامات مهم را هم دارد.

وی خاطرنشان کرد: در سایر کشورهای دنیا هم همین عمل های جراحی صورت می گیرد و گاهی حتی عمل های ما بهتر هم هستند.

 در ادامه این نشست معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی ضمن تشکر از مرحمی که بر زخم‌های مردم این منطقه گذاشته شده است گفت: خوشحالیم در این استان رکورد یک رویداد علمی زده شد. در هر کاری اگر با هم مشارکت کنیم قطعا موفق خواهیم شد.

 گفتنی است دکتر فرهاد کلانتری رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و ماهشهر هم بعنوان متخصص بیهوشی در این تیم حضور داشتند.

۱۶ تیر ۱۳۹۷ ۱۵:۳۸
تعداد بازدید : ۲,۷۷۳
کد خبر : ۳,۳۵۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید