نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۲۶
 

اخبار

میزبانی از معاون غذا و دارو وزارت بهداشت در بیست و چهارمین کمیته فنی کشوری دارویی

بیست و چهارمین کمیته فنی کشوری دارویی با حضور دکتر سمیع مدیرعامل سازمان ،دکتر اصغری معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی و جمعی از مدیران و روسا ستادی و داروسازان سازمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ؛ در ابتدا جلسه دکتر حمیدرضا محمودی رییس امور دارویی هدف از برگزاری این جلسه را بررسی محورهای تخصصی و اجرایی دارو در سطح سازمان عنوان کرد و گفت :با توجه به خدمات رایگان و بدون فرانشیز سازمان به جمعیت تحت پوشش اهمیت کار داروسازان در جهت هزینه های منطقی قابل مشهود است  .

وی سپس به تجزیه و تحلیل گزارش مصرف دارو و هزینه ها پرداخت و همچنین به معرفی تشکیلات سرویس های دارویی سازمان پرداخت و نقش این واحد را در ارائه خدمات دارویی در قالب دپارتمان مراقبت های دارویی تشریح کرد.

در ادامه دکتر حبیب اله سمیع مدیر عامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ضمن تقدیر از حضور دکتر غلامرضا اصغری معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، مهمترین چالش موجود در حوزه دارو را در سازمان تجویز داروهای شیمی درمانی و تعرفه های درمانی مراکز طرف قرارداد عنوان کرد .

وی بازنگری فارماکوپه دارویی سازمان و تولید صورتحساب را یکی از اقدامات مهم دانست و گفت : با توجه به تهیه گزارش تولید خدمت و عملکرد مناطق  نقش داروسازان در تهیه این صورتحساب بدلیل هزینه سنگین اقلام مصرف دارویی بسیار پراهمیت است.

دکتر غلامرضا اصغری معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو  با تقدیر از فعالیت سازمان بهداشت و درمان بعنوان واحد مستقل از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به ارائه توضیحات در مورد چالش های مورد اشاره و ذخیره سازی یکساله دارو و تجهیزات پزشکی پرداخت.همچنین به فراهم شدن بستر لازم جهت انتقال پرونده الکترونیک بیماران شرکتی که در بیمارستان های دانشگاهی خدمات دریافت کردند به بهداشت و درمان صنعت نفت خبر  داد.

گفتنی است دکتر اعظمی رییس داروخانه های بخش های بیمارستان در گزارشی عملکرد سرویس های دارویی تهران را ارائه کرد و مهمترین ویژگی و اقدامات انجام شده در جهت مدیریت منابع را مواردی از جمله : قرارداد با 5 شرکت اصلی پخش دارو در جهت خرید متمرکز ، پیگیری جهت ایجاد شبکه نرم افزاری مابین تمام داروخانه ها و اجرا طرح بارکد لوازم آنژیوپلاستی و ....... عنوان کرد.

کمیته دارویی 4
کمیته دارویی 3
کمیته دارویی 5  
کمیته دارویی 2
کمیته دارویی 1
کمیته دارویی 6
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۵۷
تعداد بازدید : ۲,۱۵۲
کد خبر : ۳,۲۶۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید