نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۳۶

اخبار

مامای نمونه بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق:وجود ماما در ارتقای سلامت زنان کاملا ضروری و مشهود است

​امسال روز جهانی ماما افتخاری دیگر را به کارنامه پربار بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق اضافه کرد. انتخاب «فریال حیاتی زاده» مامای باسابقه این مرکز به عنوان مامای نمونه سازمان حکایت از تلاش های دلسوزانه کارکنان شمال شرق در ارتقای سلامت جمعیت طبی تحت پوشش دارد.

فریال حیاتی زاده 27 سال است که در جامه سفید مامایی، سلامت مادران خانواده صنعت نفت منطقه شمال شرق را متعهدانه کنترل و دنبال می کند، تا آسودگی خاطر را برای خانواده ها به ارمغان بیاورد.این مامای نمونه نزدیک به 10 سال از دوران خدمت را در منطقه محروم سرخس به عنوان مسوول تنظیم خانواده مرکز درمانی صنعت نفت سرخس مشغول به فعالیت بوده و اکنون در جایگاه مسوول تنظیم خانواده شمال شرق مسوولیت بهداشت خانواده مراکز درمانی مشهد، سرخس، زاهدان، بجنورد، شاهرود، کرمان و رفسنجان را به عهده دارد.
 
فریال حیاتی زاده درباره جایگاه ماما در جامعه امروز به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق می گوید: مامایی همیشه جایگاه ویژه ای در سلامت مادران داشته و طی سالهای گذشته با توجه به نیاز مادران و افزایش جمعیت وجود ماما در ارتقای سلامت زنان کاملا ضروری و مشهود بوده است.

وی می افزاید: در هر جایی که زنان زندگی می کنند ماماها نیز در کنار آنان هستند. حضور ماما به معنای رسیدگی به زنان باردار و نوزادانشان، مراقبت، مشاوره، کنترل، آموزش به منظور بارداری به موقع و فاصله گذاری منظم و همچنین کنترل زنان در سنین یائسگی است.

به گفته این مامای نمونه، درحال حاضر با توجه به شیوع سرطانهای پستان و سرویکس نقش کنترل منظم ماما در انجام معاینات پاپ اسمیر و ارجاع به ماموگرافی بسیار حایز اهمیت بوده و باید به آن توجه بیشتری کرد.

حیاتی زاده وضعیت واحد مامایی بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق را بسیار مطلوب ارزیابی کرده و اظهار می دارد: با همکاری ماماهای سخت کوش منطقه شمال شرق توانسته ایم مقام اول را در سلامت باروری، منوپز و کودکان بین مناطق مختلف سازمان کسب کنیم، که این باعث افتخار اینجانب و تشویق به انجام فعالیت های بیشتراست.

وی می افزاید: بدیهی است رسیدن به این موفقیت ها بدون توجه ویژه مسوولان منطقه شمال شرق به بهداشت خانواده و مساعدت های آنان در پیگیری و حل مشکلات مامایی و راهنمایی های دلسوزانه و صبورانه مسوول مامایی ستاد صنعت نفت میسر نمی شد.

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۵:۴۱
تعداد بازدید : ۱,۹۳۶
کد خبر : ۳,۰۶۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید