نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۵۵

اخبار

پزشکی خانواده نقش پیشگیری مقدم بر درمان است

دکتر لسانی : پزشک خانواده پزشک سلامت محوری است و نقش پیشگیری مقدم بر درمان دارد.
دکتراکرم السادات لسانی پزشک عمومی که نزدیک به ٢٦ سال دربهداشت و درمان صنعت نفت مشغول فعالیت دارد و از سال ١٣٧٧ بعنوان پزشک  خانواده  با محبوبیت زیاد بین بیماران در مناطق اراک و تهران خدمت میکنم اهمیت پزشکی خانواده را نقش پیشگیری مقدم بر درمان عنوان میکند و می گوید: پزشک خانواده پزشک سلامت محوری است، اجرای خدمات پیشگیرانه پزشک خانواده نقش بسیار موثری در پزشکی اجتماعی بالاخص در اولویت‌های سلامت جامعه دارد.

وی می افزاید : با توجه به اینکه خانواده ها پزشک خود را انتخاب میکنند با او در راستای ارتقا سطح سلامت خود  همکاری موثری دارند و با ‌و‌ استقبال خوبی مواجه میباشد و پزشک خانواده هم با شناخت افراد جمعیت تحت پوشش خود برای سلامت آنها برنامه ریزی کرده و با دقت پیگیر و مراقب وضعیت سلامت ایشان است.

دکتر لسانی با تاکید بر اینکه پزشک خانواده با اقدامات مراقبتی سبب کاهش هزینه های سلامت محور خواهد شد بیان می دارد: پزشکی خانواده از سال ١٣٧٧ درصنعت نفت شروع شد و پیشرفت بسیار خوبی  در طی این سالها داشته است و میتوان بگویم که بهداشت و درمان صنعت نفت با بهره گیری از آن در اجرای برنامه مراقبت از سلامت مانند سایر کشورهای پیشرفته پیشرو بوده است.

پزشک عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران با اهمیت برشمردن این طرح در تامین سلامتی خانواده بزرگ صنعت نفت میگوید: باید شرایطی فراهم شود تا  پزشکان و پرستاران خانواده ارتباطی دو سویه با خانواده ها داشته باشند و نظارت بر اجرای صحیح ، این طرح  میتواند به ارائه آمارهای رسمی و سهل الوصول کمک شایانی کند.

دکتر لسانی در پایان از نگاه مثبت و حمایت‌های دکتر مجید رزاقی مدیر سلامت سازمان و دکتر طاهره جعفری رییس سلامت خانواده و تیم سلامت خانواده ستاد تقدیر کرد .
۵ فروردین ۱۳۹۷ ۱۳:۴۸
تعداد بازدید : ۱۲,۴۲۳
کد خبر : ۲,۷۶۵

نظرات بینندگان

ناشناس
۱۳۹۷/۰۱/۰۵
0
0

دکتر لسانی بهترین تشخص درمورد بیمار رادارد وبسیار متبهر درکار پزشکی. است زبان زد بیمارن است وکلیه بیماران استان مرکزی دیگر همچین دکتری درصنعت نفت به خود نه خواهند دید متشکرم

لیداارجمند بیگدلی
۱۳۹۷/۰۱/۱۲
0
0

باسلام و عرض تشکر. خانم دکتر لسانی پزشکی حاذق و مهربان و تواناست. کاشکی همه ی پزشکان انقدر بامسئولیت باشند. ایشان با اینکه پزشک عمومی هستند مثل متخصص هرعضوی نسبت به کلیه بیماریها نظر می دهند و نظرشان واقعا کارشناسی و تخصصی است. عاشقشم


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید