نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۰۴

اخبار

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری : توصیه های مرکز بهداشت در زمان وقوع پدیده ریزگردها

دکتر عبدالله صرامی متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و ماهشهر با اشاره به پرهیز از خروج منزل در زمان پدیده ریزگردها گفت : در صورتی که به ماسکها دسترسی ندارند یک قطعه دستمال مرطوب را جلوی دهان و بینی خود قرار دهند.
✅با توجه به بروز پدیده ریزگردها در این هفته و هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر شدت بروز این پدیده، به شهروندان توصیه می شود که در هنگام بروز پدیده ریزگردها در منزل مانده، درب ها و پنجره ها را بسته نگه داشته و از فعالیت غیر ضروری در خارج از منزل اجتناب نمایند.

✅در صورت اجبار به فعالیت در هوای آزاد، ضمن به حداقل رساندن زمان مواجهه با این پدیده، حتما از ماسکهای مخصوص گرد و غبار که در داروخانه های سطح شهر موجود می باشند استفاده کنند و در صورتی که به این نوع ماسکها دسترسی ندارند یک قطعه دستمال مرطوب را جلوی دهان و بینی خود قرار دهند.

✅به افرادی که دارای بیماریهای قلبی، تنفسی و آسم یا دارای علایمی مانند تنگی نفس، سرفه، خس خس و درد قفسه سینه هستند، توصیه میشود ضمن مصرف به موقع داروهای خود، اقدامات احتیاطی و پیشگیری کننده را جدی گرفته و در صورت تداوم یا تشدید علایم به پزشک و یا نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه نمایند.

✅پرهیز از مصرف غذاهای چرب، استفاده زیاد از مایعات و لبنیات کم چرب و شستشوی مکرر بینی و دهان و همچنین پوشش مناسب مواد غذایی آماده مصرف را در جلوگیری و کاهش بروز عوارض ناشی از ریزگردها موثر است.

✅مردم از سفرهای غیرضروری در این مواقع اجتناب کنند و چنانچه بنا به ضرورت در جاده بوده و در حال رانندگی هستند، ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با دقت و با سرعت مناسب رانندگی نموده و در صورت لزوم تا برطرف شدن شرایط حاد، اتومبیل را در نقطه امن متوقف نمایند.

✅نوزادان، کودکان، نوجوانان، سالخوردگان، افراد مبتلا به بیماریهای قلبی و تنفسی از گروه های پر خطر و آسیب پذیر در مواجه با پدیده ریزگرد ها هستند.
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ۱۱:۴۱
تعداد بازدید : ۱,۷۱۳
کد خبر : ۲,۵۸۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید