نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۴۸
 

اخبار

اجرای مجموعه دستور العمل های طب صنعتی از اهمیت زیادی برخوردار است

دکتر کیوان کرمی فر متخصص طب کار بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر با اشاره به اهمیت اجرای دستورالعمل های طب صنعتی گفت: مجموعه دستورالعمل‌های موجود در این کتاب با هدف رعایت اصول و قواعد انجام معاینات طب صنعتی و بهبود کیفیت این معاینات است.
دکتر کیوان کرمی فر متخصص طب کار و یکی از نویسندگان کتاب مجموعه دستور العمل های طب صنعتی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به محتوای درون سازمانی این کتاب بیان داشت : کتاب مجموعه دستورالعمل های طب صنعتی در واقع بیان اصول و استانداردهای انجام انواع معاینات طب صنعتی و فرآیندهای اصلی و شیوه های اجرایی انجام معاینات طب صنعتی است که میتواند از جایگاه ویژه ای در ارتقا کیفیت معاینات طب صنعتی کارکنان صنعت نفت برخوردار باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه هدف از تالیف این کتاب، رفع نیازهای معاینات طب صنعتی در سطح سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بوده است، عمدتا در برگیرنده فعالیت ها، خدمات و فرآیندهای اصلی انجام شونده در مجموعه مراکز طب صنعتی است .

متخصص طب کار بهداشت و درمان بوشهر در خصوص این کتاب اظهار داشت: بیشترین بازنگری محتوای این کتاب در فعالیت ها و فرآیندهای اصلی مراکز طب صنعتی مانند معاینات بدواستخدام و دوره ای، معاینات بازگشت به کار، معاینات مشاغل ویژه (آتش نشانان، حراست، غواصان، سکوهای دریایی) و شناسایی و گزارش دهی بیماری های شغلی انجام شده است.

دکتر کرمی فر با اشاره به نگاه ویژه به  نقش متخصصین طب کار صنعت نفت در ارتقا کیفی خدمات مراکز طب صنعتی  تصریح کرد : دستورالعمل تشخیص و شناسایی بیماری های شغلی از مباحثی است که تغییرات قابل توجهی در این کتاب کرده است.

وی همچنین به اهمیت اجرای دقیق و صحیح دستورالعمل ها اشاره و بیان داشت : اگر محتوای دستورالعمل ها و نیز فرآیندهای اجرایی نگاشته شده در این کتاب، در مراکز طب صنعتی بطور دقیق و صحیح اجرا گردد ، بطور حتم تاثیر بسزایی در ارتقا کیفیت معاینات و افزایش اثربخشی این معاینات دارد.

وی همچنین افزود: در هر حال مجموعه دستورالعمل‌های موجود در این کتاب با هدف رعایت اصول و قواعد انجام معاینات طب صنعتی به صورت هدفمند و نیز ایجاد یکپارچگی در فعالیت های اجرایی مراکز طب صنعتی، توسط شورای تخصصی طب صنعتی و متخصصان طب کار در واحد سلامت کار و HSE  سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تهیه شده  و این مهم فقط گام اول و یک پیش نیاز اساسی در راستای ارتقا کیفی معاینات و خدمات مراکز طب صنعتی می باشد. بدیهی است گام دوم، اجرا شدن دقیق و صحیح این دستورالعمل ها در کلیه مراکز طب صنعتی است که این موضوع،  با نظارت و برنامه ریزی دقیق واحد سلامت کار و HSE سازمان، همکاری روسای مناطق بهداشت و درمان و برنامه ریزی و نظارت دقیق روسای سلامت کار مناطق و تعامل موثر واحد های HSE مجتمع های پالایشگاهی با مراکز طب صنعتی مناطق امکانپذیر خواهد بود و نیازمند ایفای کامل نقش و مسوولیت واحدهای مرتبط خواهد بود.

دکتر کرمی فر در پایان خاطر نشان کرد : در کنار اجرای این مجموعه دستور العمل که از ابتدای سال 97 آغاز خواهد شد ، نظارت بر نحوه اجرای این دستورالعمل ها هم میتواند در روند ارائه خدمات با کیفیت بهتر تاثیر گذار باشد که در این راستا مقرر شده با تدوین دستورالعمل و چک لیست نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل ها، از سال ۹۷ نحوه اجرای دستورالعمل ها در مناطق تحت نظارت قرار گیرند.
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ۱۰:۴۲
تعداد بازدید : ۲,۲۶۳
کد خبر : ۲,۵۷۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید