نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۵۰

اخبار

در خرم آباد برگزار شد/گردهمایی روسا داروسازان با حضور مدیرعامل سازمان به میزبانی بهداشت و درمان صنعت نفت مرکزی و لرستان

مدیران و روسا داروسازان مناطق با حضور دکتر حبیب اله سمیع مدیرعامل ،جمعی از مدیران ستادی به بررسی الویت ها و چالش های دارویی پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ،دکتر حبیب اله سمیع مدیرعامل این سازمان در ابتدا این گردهمایی ضمن تقدیر از فعالیت های داروسازان مناطق گفت : داروسازان حلقه اصلی درمان بشمار میروند بخصوص در حوزه اقتصاد درمان و مصرف منطقی دارو  که بسیار مورد تاکید می باشد و این گردهمایی فرصتی است تا این جمع صمیمی از نزدیک به بررسی چالش ها این حوزه بپردازند.

وی به بیانات مقام معظم رهبری و نام گذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال اشاره و بیان داشت : با توجه به خدمات رایگان و بدون فرانشیز سازمان به جمعیت تحت پوشش اهمیت کار داروسازان در جهت هزینه های منطقی قابل مشهود است  .

مدیرعامل سازمان اظهار داشت : اقدامات موثری در سطح مناطق  سازمان در حوزه دارو اجرایی شده که یکی از مهمترین آنها در سال گذشته خرید متمرکز دارو بود که با توجه به خروجی ها 15 الی 20 درصد صرفه جویی در خرید دارو را تجربه کردیم و امیدواریم این طرح در حوزه لوازم مصرفی و تجهیزات پزشکی اجرایی شود.

دکتر سمیع ادامه داد : بازنگری فارماکوپه دارویی سازمان و تولید صورتحساب یکی دیگر از اقدامات مهم است که با توجه به تهیه گزارش تولید خدمت و عملکرد مناطق  نقش داروسازان در تهیه این صورتحساب بدلیل هزینه سنگین اقلام مصرف دارویی بسیار پراهمیت است.

وی با تاکید بر مکانیزه شدن انبار های دارویی درسطح مناطق گفت : یکی از اقدامات بسیار مناسب در جهت نظارت و بررسی بر ورودی و خروجی داروهای مصرفی مکانیزاسیون انبار های دارویی است که امیدوارم به سرعت در کل مناطق اجرایی شود.
مدیرعامل سازمان در پایان با اشاره به حساسیت حوزه دارو خاطر نشان کرد : یکی دیگر از اقداماتی در این حوزه که موجب تهیه صورتحساب های منطقی  می شود  کمیته بررسی نسخ پزشکان با هدف تهیه گزارش از تعداد نسخ برای خروجی اقلام دارویی کم مصرف و پرمصرف است.

مهندس اسداله کلانتر مدیر خطوط لوله و مخابرات منطقه لرستان ضمن تقدیر از زحمات بهداشت و درمان صنعت نفت در منطقه گفت : حوزه بهداشت و درمان از قسمت های مهم صنعت نفت بشمار میرود چرا که امنیت روحی،روانی و جسمی کارکنان را تامین میکند.

وی در خصوص اهمیت نیروی انسانی در حوزه های مختلف اعم از شرکت خطوط لوله و مخابرات  اظهار داشت : شرکت خطوط لوله و مخابرات در کل کشور 12 منطقه دارد که یکی از این مناطق لرستان است که دارای 5 منطقه انتقال گاز و 1000 هزار کیلومتر خط لوله است و یکی از مهمترین این مراکز منطقه تنگه فنی است که خوشبختانه بهداشت و درمان صنعت نفت در این مناطق هم حضور دارد و باعث ایجاد دلگرمی در میان کارکنان می شود.

در ادامه دکتر مجید رزاقی مدیریت سلامت ،دکتر علیرضا قانعیان رییس امور دارو و تجهیزات پزشکی سازمان و دکتر محمدرضا یاوری قائم مقام مدیریت سلامت مباحث مختلفی از جمله نحوه تهیه صورتحساب هزینه و درآمد،نرم افزار کمیسیون پزشکی،داشبورد مدیریتی،فارماکوپه اسناد پزشکی و قرارداد با 5 شرکت دارویی در جهت طرح خرید متمرکز دارو و مدیریت تقاضا و مصرف دارو را مطرح کردند.

گفتنی است در پایان جلسه داروسازان مناطق ضمن استقبال از برگزاری این همایش بعد از مدت طولانی به ارائه مباحث مختلف از جمله چالش های مناطق خود در حوزه دارو پرداختند.

خبرنگار : نفیسه هوشیار
۲۴ آذر ۱۳۹۶ ۱۲:۴۵
تعداد بازدید : ۱,۱۱۶
کد خبر : ۲,۱۷۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید