نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۵۰

اخبار

گزارش تصویری/ در گرامیداشت روز معلول بازدید از منزل یکی از همکاران دارای فرزند معلول

بمناسبت گرامیداشت روز معلول سیده فاطمه اولیایی رییس روابط عمومی و تکریم ،مریم ستوده مسئول روابط کار و مددکاری اجتماعی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بهمرا مریم مقدسی مددکار اجتماعی شرکت ملی نفت ایران از منزل یکی از کارکنان (شاغل در بهداشت و درمان صنعت نفت ) دارای فرزند معلول بازدید کردند.

در گذر از کوچه و پسکوچه های محله قصردشت به دنبال خانه ای می گشتیم که اولین نشانی اش صبر و رضاء در برابر  مشیت خداوند بود. پس از جستجوی چند دقیقه ای خانه مورد نظر را پیدا میکنم به محض ورود به خانه مادری با نگاه‌های مهربانی که انگار او هم منتظر ما است به طرفم می‌آید. کنارش دختر زیبا با نگاهی ساده ، که معلولیت اش به عینا واضح نبود میزبان ما بود. 14 سال است که روژین به جمع خانواده شان اضافه شده اما متاسفانه دچار بیماری  CP  (معلولیت ذهنی ) و اوتیسم شده است.پدرش یکی از کارمندان بهداشت و درمان صنعت نفت است و مادرش خانه داری میکند.

مادر در کنار ما نشست و دختر کوچولو مشغول دیدن تلویزیون ، هراز چندگاهی با آن چشمان تیز بین نگاهی به ما و دوربین عکاسی کنارمان می انداخت، وقتی دستش را گرفتم احساس کردم همه قدرت ها و انرژی ها در دستانش جمع شده ، بغض گلویم رو گرفته بود اما لبخند دخترک اجازه  ترکیدن نمیداد.مادر که نور امید در چشمانش برق میزد مصداق حدیث حضرت امیر المومنین علی (ع) بود که می فرماید: «وَعَلَیْکُمْ بِالصَّبْرِ فَاِنَّ الصبر مِنَ الاِیمانِ کَالرَّأسِ مِنَ الْجَسَدِ ایمان بی صبر و استقامت، بسان تن بی سر است.

در لا به لای درد دل های مادر روژین متوجه شدیم از اینکه با دختر کوچولویش مثل کودکان عادی برخورد نمی شد بسیار ناراحت است و معتقد است که دخترش بسیار باهوش است . او میگفت:وجود فرزند معلول ممکن است موجب فشار بر بودجه خانواده که صرف تدارک مراقبت پزشکی،حمل و نقل یا روش های درمانی شود اما در خانواده هایی که عشق، علاقه و عواطف مثبت بر آنها حاکم است معلولیت فرزندان تاثیر چندانی نخواهدداشت.از صحبت های مادر روژین شگفت زده از خودم و اطرافیانم بودم که در کوچکترین بحران ، صبرمان ته می کشد و گله و شکایت ها بر سر زبانم جاری می شود.صبر در برابر مصائب، در قیامت، ثواب و پاداش فراوانی دارد. قرآن کریم، اجر چنین صبری را بی‌اندازه و بی‌حساب می‌داند:   «إِنَما یُوَفَى الصَابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَیْرِ حِسابٍ»؛


روز معلول 1
روز معلول 3
روز معلول 2
 
۲۰ آذر ۱۳۹۶ ۱۵:۵۸
تعداد بازدید : ۲,۰۱۶
کد خبر : ۲,۱۵۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید