نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۲۵

اخبار

حضور مسوولان امور ایثارگران شرکت ملی نفت ایران در مشهد

گردهمایی مسوولان امور ایثارگران شرکت ملی نفت ایران به میزبانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در مشهد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق، در ابتدا مراسم پیام علی کاردر معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران قرائت شده که در پیام ایشان آمده است : یاد و خاطره حماسه آفرینی، از خودگذشتگی و ایثار شهدا، جانبازان و رزمندگان معزز همیشه در اذهان ملت غیور و شهید پرور ایران اسلامی باقی و جاری خواهد ماند. و به یقین تمامی مسوولان و آحاد جامعه، عزت، امنیت و آرامش امروز خود را مدیون جهاد و رشادت های این عزیزان هستند. هر تلاش و حرکتی در راستای زنده نگه داشتن نام و یاد آن اسوه های همیشه ماندگار و خدمت رسانی به خانواده های معزز شهدا و ایثارگران معظم را در خور تقدیر می دانم و از خدمات شایسته همکاران در پیگیری امور ایثارگران و تکریم و بزرگداشت مقام آن اسوه های جاودان در شرکت ملی نفت ایران تقدیر و تشکر می کنم.

 مشاور وزیر در امور ایثارگران وزارت نفت در ادامه این گردهمایی اظهار داشت: خدمت به ایثارگران تنها یک شغل و انجام وظیفه نیست، بلکه کار دل است.دکتر ناصر خالقی گفت: اگر الان در یک فضای آرام هستیم نتیجه خون ها و رشادت های ایثارگران است. بنابراین خدمت رسانی به این عزیزان و خانواده های آنان کار بزرگی است. به گفته وی، بازماندگان جنگ در تمام دنیا مورد تکریم قرار می گیرند و ما نیز در این مسیر قدم های خوبی برداشته ایم.

 این مقام مسوول تصریح کرد: در این راستا نیاز به اعمال درست قوانین و مقررات است و نباید با قوانین به طور سلیقه ای برخورد کرد و مورد غفلت قرار بگیرد. دکتر خالقی افزود: این گردهمایی ها برای رفع مشکلات است و نتایج آن باید کارها را آسان تر کند تا رضایت مندی قشر ایثارگر بیشتر شود.

 وی خاطر نشان ساخت: با توجه به قوانین خوبی که مجلس تصویب کرده در جامعه مردم فکر می کنند خدمات زیادی به ایثارگران داده می شود اما در عمل می بینیم به آن شکل نیست، بنابراین باید دید اشکالات کجاست و رفع نقص کرد.

گردهمایی 3

سخنران بعدی این همایش مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران نیز  گفت: 22درصد از جمع کارکنان شرکت ملی نفت را ایثارگران تشکیل می دهند که از با ارزش ترین قشر کارکنان صنعت نفت محسوب می شوند. دکتر ناصر مولایی افزود: کار کردن برای ایثارگران به نوعی، مجاهدت است. گاهی با تمام تلاش هایی که در این حوزه انجام می شود، بروز برخی مشکلات مانع خدمت رسانی به نحو شایسته به ایثارگران می شود.

گردهمایی 4

 وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد از ایثارگران شاغل در شرکت ملی نفت تحصیلات کارشناسی تا دکترا دارند، اظهار داشت: در خدمت رسانی به ایثارگران باید نگاهی نو و نظام گرایانه داشته باشیم تا نقش ها پررنگتر شود و تحول و توسعه نیروی انسانی را در پی داشته باشد تا بتوانیم با افزایش تولید در بازار تولید رقابت کنیم.دکتر مولایی خاطر نشان کرد: تنظیم گزارشات مددکاری، پرداخت وام های اضطراری، برگزاری جشنواره های فرهنگی و  اردوهای زیارتی سیاحتی و مراسم تجلیل از ایثارگران، دیدار با خانواده های معزز ایثارگران، پرداخت شهریه به موسسه نگهداری از معلولان از جمله اقدامات مدیریت توسعه منابع انسانی در خصوص ایثارگران است.

 وی با تاکید بر اینکه تهیه بانک اطلاعاتی ایثارگران ضروری است، گفت: ما در مدیریت توسعه منابع انسانی، بانک اطلاعات مدیران را  به منظور بهینه سازی استفاده از ظرفیت ها طراحی و اجرا کرده ایم.دکتر مولایی اظهار داشت: مسوولان امور ایثارگران کلیدی ترین نیروها را مدیریت می کنند. بنابراین برنامه ریزی دانشی و به روز بودن و متعهد به برنامه بودن از الزامات در امور ایثارگران است.

 این مقام مسوول تاکید کرد: لازم است در امور ایثارگران برنامه جامع سالانه تدوین شود و چند کارگروه برروی موضوعاتی همچون توانمند سازی ایثارگران و توسعه بهداشتی و روانیآنان کار کنند.وی گفت: حوزه منابع  انسانی در کشور از فقر برنامه ریزی رنج می برد. ما در امور ایثارگران برنامه های عالی تدوین کرده ایم و باید با انسجام و تقید به اجرای برنامه ها، آنها را عملیاتی کنیم.

دکتر مولایی با بیان اینکه 5درصد از جمع ایثارگران شرکت ملی نفت ایران را بانوان تشکیل می دهند، خاطر نشان ساخت: ما با پدیده جدیدی در منابع انسانی روبه رو هستیم و آنحضور روز افزون بانوان در مشاغل مردانه و صنعتی است. وی افزود: نگاه ما به تنوع و دگردیسی درمنابع انسانی است، به طوری که در سال 92 فقط 4 درصد انتصاب های مدیریتی بانوان بودند، که در سال 96 به 7 درصد افزایش یافته است.


رئیس امور ایثارگران شرکت ملی نفت ایران نیز عنوان کرد: واقعیت این است که امور ایثارگران خیلی هم هیاتی و بی برنامه کار نکرده اند. آنها برنامه ریزی سالانه دارند، اما برخی از مشکلات همچون جذب نیرو، تغییر وضعیت و انتقال در اختیار آنان نیست. تقی گلستانی گفت: ما در وزارت نفت خدمات خوبی را در مقایسه با نهادهای دیگر در اختیار ایثارگران قرار می دهیم، اما مساله مهم این است که نمی توان همه مشکلات را حل کرد.

 گردهمایی 2

رئیس امور ایثارگران سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز با بیان اینکه 18 درصد از کارکنان این سازمان را ایثارگران تشکیل می دهند، گفت: در برنامه توسعه 5ساله ششم دستورالعمل هایی که تاکنون برای ایثارگران و جانبازان بود برای رزمندگان هم تسری پیدا کرده که این مساله تکلیف ما را سنگین تر می کند.دکتر جهانبخش امینی افزود: تمام وزارتخانه ها موظف بودند در 2 سال اول برنامه، معوقات ایثارگران را پرداخت کنند اما در خیلی وزارتخانه ها این مهم هنوز اجرایی نشده است. گفتنی است، در این گردهمایی مسوولان امور ایثارگران شرکت ملی نفت از اقصی نقاط کشور حضور داشتند و مسایل و مشکلاتی که در این حوزه با آن روبه رو بودند عنوان کرده و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 
 
گردهمایی 1
۴ آبان ۱۳۹۶ ۱۴:۴۷
تعداد بازدید : ۴۹,۲۸۲
کد خبر : ۱,۸۷۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید