نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۱۸

اخبار

به میزبانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت برگزار شد/ شورای تخصصی کشوری بهبود تغذیه

شورای تخصصی کشوری بهبود تغذیه طی دو روز با بررسی وضعیت شاخص های سلامت کارکنان صنعت نفت و ارائه گزارش عملکرد شورای به میزبانی سازمان در ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، گردهمایی شورای تخصصی کشوری بهبود تغذیه با حضور دکتر حبیب اله سمیع مدیرعامل سازمان ، دکتر زهرا عبدالهی مدیرکل بهبود تغذیه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و جمعی از کارشناسان تغذیه مناطق سازمان با هدف طراحی و تدوین سند بهبود تغذیه شاغلین صنعت نفت در سه حوزه برنامه آموزش ارتقاء سطح آگاهی بهبود الگوی تغذیه ، راه کارهای پیشگیری و کنترل بیماری های مزمن غیر واگیردار در حوزه تغذیه و اجرای برنامه مشارکتی با شرکت های صنعت  نفت برای بهبود الگوی تغذیه برگزار شد.

دکتر حبیب اله سمیع مدیرعامل سازمان در نخستین روز از این گردهمایی با اشاره به اینکه سلامت کارکنان صنعت نفت، از مهم‌ترین اولویت‌های بشمار می رود  گفت : با توجه به روند افزایشی بیماری های مزمن غیر واگیر در دنیا، نیاز به مداخلات پیشگیرانه و درمانی در این رابطه وجود دارد.

وی با تاکید براینکه آمار شاخص بیمارهای غیر واگیردار طبق معاینات دوره ایی و برنامه سلامت خانواده در اختیار سازمان است افزود:  با توجه به شیوع بیماری های مزمن غیر واگیردار در کشور ، کارکنان صنعت نفت هم از این جریان مسثنا  نیستند، نظارت بر وضعیت تغذیه شاغلین صنعت نفت و مداخلات آن یکی از راهکار های پیشگیری است که باید تاکید کنم از هیچ گونه اقدامی در جهت کنترل عوامل خطر ساز بیماری های غیر واگیردار کوتاهی نمی کنیم.

دکتر زهرا عبداللهی مدیرکل بهبود تغذیه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر بیماریهای غیر واگیر مهمترین عامل مرگ و میر کشور است، گفت: دیابت، بیماریهای قلبی و عروقی و سرطانها، مهمترین عامل خطر آنها، الگوی غذایی است.

وی افزود: در حال حاضر نمک، مواد قندی و شیرین، نوشابه ها و فست فودها، بی رویه مصرف می شوند و در مقابل مصرف سبزیها و میوه ها و تحرک مردم کاهش یافته است.
مدیرکل بهبود تغذیه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن تقدیر از فعالیت های سازمان بهداشت و درمان صنعت  نفت تصریح کرد : انعقاد تفاهم نامه بهبود وضعیت تغذیه ای کارکنان صنعت نفت بین وزارت بهداشت و سازمان  یکی از گام های موثر در بهبود الگوی تغذیه بشمار میرود.

گفتنی است در این گردهمایی مدرسین دانشگاه در حوزه تغذیه مباحث مختلفی را  ارائه دادند که روز نخست برنامه های سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در خصوص بهبود تغذیه و بیماری های مزمن غیر واگیر، راهکارهای تغذیه ای در پیشگیری و کنترل دیس لیپیدمی و کبد چرب ، جایگاه کارشناسان تغذیه در نظام مراقبت بیماران مزمن، راهکاری تغذیه ایی در پیشگیری و کنترل دیابت بررسی و روز دوم در خصوص جایگاه تغذیه در بهره وری نیرو کار، کالری سنجی و معرفی نرم افزار WDFP  و تنظیم برنامه های غذایی دسته جمعی  مطرح شد. همچنین در پایان این گردهمایی موضوع ارزیابی و رتبه بندی رستوران های شرکت های صنعت نفت طبق شاخص های سلامت مطرح و آیین نامه تاسیس و راه اندازی رستوران های دوستدار تغذیه سالم در راستای برنامه مشارکتی بهبود وضعیت تغذیه کارکنان بمنظور پیشگیری از عوامل خطرساز بیماریهای غیرواگیردار  طراحی شد.

 

شورای تخصصی کشوری بهبود تغذیه

گردهمایی تغذیه  2
گردهمایی تغذیه  1

گردهمایی تغذیه  5
گردهمایی تغذیه  4
گردهمایی تغذیه  3    

۳ آبان ۱۳۹۶ ۱۷:۴۱
تعداد بازدید : ۲,۰۳۲
کد خبر : ۱,۸۶۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید