نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۴۹

اخبار

در اولین اجلاس مدیران و روسا سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در سالجاری / بررسی ماموریت اصلی سازمان در مناطق عملیاتی و همچنین تخصیص بودجه مبتنی بر عملکرد و تنظیم صورتحسابهای مالی

اولین اجلاس مدیران و روسا سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در سال 96 با حضور مدیرعامل و اعضا هیات مدیره سازمان ، مدیران و روسای ستادی ،روسای مناطق ، معاونان درمان و روسای خدمات پشتیبانی بهداشت و درمان صنعت نفت به مدت دو روز در باشگاه شماره 3 صنعت نفت تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، در اولین روز از  این نشست  دکتر حبیب اله سمیع مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در ابتدا ضمن تقدیر و تشکر از همکاران بابت حضور در جلسه، برپایی این نشست ها را در راستای بهبود شرایط سازمان مثمرثمر عنوان کرد و گفت: هدف از برگزاری این نشست تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات میان مدیران سازمان است و نیاز امروز سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت شفافیت عملکرد است.

وی با اشاره به گزارش حسابرسان سازمان حسابرسی و ارائه آن در مجمع عمومی سازمان بیان داشت : خوشبختانه گزارش ارائه شده توسط حسابرسان نسبت به سایر شرکت های تحت پوشش شرکت ملی نفت ایران از شرایط مناسب تری برخوردار بوده است.

 مدیرعامل سازمان با تاکید بر ارائه صورتحساب از سوی مراکز اظهار داشت : از پایان سال 93 شرایط مالی سازمان رو بهبود بوده و سازمان سه سال است که از ضرردهی به سوددهی رسیده است. اما مهمترین موضوع دریافت مطالبات سازمان از شرکت ها است که بارها به مراکز اعلام شده تا برای  دریافت به موقع سرانه اقدام نمایند.

ایشان اذعان داشتند با توجه عدم امکان جذب نیرو، با مجوزهای ماخوذه از مجمع عمومی سازمان، امکان برون سپاری خدمات سلامت در سازمان فراهم شده است که ازین منظر، خانواده صنعت نفت از بهترین خدمات تخصصی پزشکی و پاراکلینیکی کشور بهره مند خواهند شد.

همچنین در ادامه بر تمرکز سازمان در ارائه خدمات مستقیم  سلامت در مناطق عملیاتی صنعت نفت و توسعه خدمات غیرمستقیم در شهرهای برخوردار از امکانات مناسب پزشکی اشاره کردند.

وی در  ادامه به عملکرد موفق مدیریت مالی در حوزه رفع پرونده های مالیاتی ، عملکرد مناطق سازمان برای اجرای طرح های سلامت محور و ..... اشاره و خاطر نشان کرد : هدف ما بهبود شرایط و ارتقاء کمی و کیفی خدمات است.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با تقدیر از تیم حقوقی سازمان و سایر کسانی که در بسته شدن پرونده ۷ ساله حقوقی سند زمین بیمارستان میرداماد تهران با سازمان همکاری کردند، تصریح کرد: خوشبختانه خبر خوبی که این روزها دریافت شده است اخذ سند زمین بیمارستان میرداماد تهران و شروع مقدمات اجرای عملیات احداث آن توسط مدیریت طرح عمران مناطق نفتخیز است تا با افتتاح بیمارستان جدید تهران بتوانیم خدمات با کیفیتی ارائه شود.


نقش سازمان در مناطق غیر عملیاتی حاکمیتی است


  مهندس محسن امیریان، عضو هیات مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت  در ادامه با اشاره به  انتظار بالا از ارائه خدمات ، گفت :  کارکنان صنعت نفت در میان هجمه کار با شرایط سخت آب و هوایی روبرو هستند و شیوه ارائه خدمات سازمان می بایست مبتنی بر ابلاغیه راهبردی مقام عالی وزارت نفت پیرامون خدمات بهداشتی و درمانی ، مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

وی اظهار داشت : با توجه به واگذاری برخی شرکتهای وزارت نفت به بخش خصوصی ، ضروری است تمرکز فعالیت مدیران و روسای سازمان در مناطق برخوردار، بر درمان غیرمستقیم و در مناطق عملیاتی بر توسعه درمان مستقیم متتاسب با گسترش عملیات صنعت نفت باشد .

مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز با بیان اینکه خدمات سلامت محور به بخش خصوصی واگذار نمی شود ، افزود : با توجه به اینکه سازمان بهداشت و درمان متولی سلامت خانواده صنعت نفت به حساب می آید و نقش حاکمیتی صنعت نفت نیز در برخی بخش ها کاهش یافته است ، از این رو با کاهش جمعیت تحت پوشش در برخی مناطق ، ارائه خدمات سلامت بصورت مستقیم نیز محدود می شود و خرید خدمت میتواند کمک شایانی به مدیریت دیگر مراکز بیمارستانی کند.

عضو هیات مدیره سازمان  تاکید کرد:  بحث کوچک سازی مطرح نیست ، بلکه پوشش دهی خدمات متناسب با فعالیت های صنعت نفت مطرح است که باعث کارآمدی و چابک سازی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت می شود، با سیاست گذاری مناسب و ارائه آن به مناطق میتوان به بهبود عملکرد سازمان در تمامی مناطق کمک شایانی کرد چرا که سازمان در برخی از خدمات باید گام های مناسبتری بردارد.
       
افزایش بهره وری با ارائه گزارش عملکرد

دکتر مجید رزاقی مدیر سلامت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز با اشاره به اهمیت عملکرد سازمان در ارائه خدمات گفت : ارائه خدمات درمانی و بهداشتی و برطرف کردن نیازهای سلامت کارکنان و خانواده های آن ها مهمترین وظیفه سازمان بهداشت و درمان محسوب می شود که امیدواریم با مدیریت صحیح تمهیدات لازم برای اجرایی شدن شعار سازمان یعنی ارتقا سلامت کارکنان ، جامعیت بخشیم.

احمد مدنی پور عضو هیات مدیره سازمان و مدیر امور مالی سازمان   با اشاره به ضرورت توجه به مدیریت هزینه ها با توجه به سند راهبردی ابلاغی وزیر نفت ، خاطر نشان کرد: اصلاح درآمد ها از نکات مهم مدیریت بودجه و هزینه ها است ، ضمن اینکه نظر به دریافت سرانه از صنعت نفت باید خدمات قابل قبول و کارآمد ارائه کنیم .
دکتر فرهاد کلانتری عضو هیات مدیره سازمان و رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و ماهشهر با اشاره بر این نکته که طی مدت گذشته خدمات ارزشمندی در بخش های مختلف سازمانی با همکاری و تعامل شبانه روزی مدیران و کارکنان سازمان بدست آمده اظهار داشت : اهداف و سیاستهای کلان سازمان در حوزه های مختلف ارتقاء کیفی خدمات و نیز رعایت استانداردهای و صرفه جویی در حوزه های غیر ضروری بدون کاهش و یا قطع خدمات است  .

دکتر ناصر مولایی مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به بازاریی ساختار شرکت ملی نفت ایران با توجه به ابلاغ سیاست کلان از سوی مقام عالی وزارت نفت گفت :  وضعیت سمتها و شاغلین در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بررسی می شود دغدغه قلبی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران است، افزود: همه باید دست به دست هم بدهیم و ضمن بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای عملیاتی به سمتی حرکت کنیم که منافع همگان و در راس آن منافع سازمان تامین شود.

گفتنی است در روز اول گزارش هایی از جمله : وضعیت آیین نامه کارانه پزشکان توسط دکتر محمدرضا یاوری ، عملکرد یکساله سازمان توسط سید عبدالرسول حمیدی ، وضعیت سرویس های دارویی مناطق توسط دکتر شیدا معتمدی، تبیین سیاست تجمیع خرید لوازم مصرفی توسط دکتر علیرضا قانعیان و تعمیرات و نگهداشت مراکز  توسط مهندس بهنام سمیع ارائه شد.

 در پایان روز اول اجلاس  ضمن تقدیر از زحمات صورت گرفته در مراکز طی 6 ماهه اخیر از 7 مرکز برتر در اجرای برخی طرح های موفق  در سال 96 تقدیر شد.

دومین روز از اولین اجلاس مدیران و روسا سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در سال 96 با حضور مدیرعامل و اعضا هیات مدیره سازمان ، مدیران و روسای ستادی ،روسای مناطق ، معاونان و روسای خدمات پشتیبانی و کارشناسان ستادی بهداشت و درمان صنعت نفت در باشگاه شماره 3 صنعت نفت با  بررسی گزارش شاخص های پزشکی خانواده،طب صنعتی و وضعیت نیروی انسانی برگزار شد.


در ابتدا روز دوم این نشست مهدی فریبرز قنادان مدیر منابع انسانی و دکتر جهانبخش امینی رییس امور ایثارگران سازمان در خصوص وضع معیشت نیروی انسانی سازمان و نحوه ارائه خدمات به ایثارگران صنعت نفت مباحثی را ارائه دادند،سپس گزارش شاخص های پزشکی خانواده مناطق،گزارش شاخص های طب صنعتی و سلامت کار مناطق ، داشبورد مدیریتی توسط دکتر طاهره جعفری ، دکتر پیمان فریدنیا و مهندس علیرضا فارسیان ارائه شد.

 

خبرنگار: نفیسه هوشیار

۲۰ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۱۰
تعداد بازدید : ۱,۶۷۶
کد خبر : ۱,۷۵۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید