نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۰۴

اخبار

انجام حدود 50 عمل نیمه تهاجمی آنژیو پلاستی به روش cto در سال گذشته در بیمارستان نفت تهران

بخش آنژیوگرافی بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت تهران با داشتن تجهیزات پزشکی و استفاده از متخصصین ؛ تصویر برداری آنژیوگرافی، تشخیصی و درمانی در حوزه قلب و عروق، عروق محیطی و مغزی، درمان بی‌نظمی‌های قلبی مزمن( EPS) و تعبیه ژنراتورها و ICD ضربان‌ساز را برای بیماران انجام میدهد و در سال 1402 حدود 45 عمل نیمه تهاجمی آنژیو پلاستی به روش cto در این بخش صورت گرفته است.

دکتر مهرداد اسماعیلی رییس بخش آنژیوگرافی بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت تهران در گفتگو  با خبرنگار روابط عمومی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در حاشیه انجام عمل نیمه تهاجمی آنژیو پلاستی به روش ctoگفت : این اعمال جراحی بر روی بیمارانی که ضایعات مزمن عروق کرونر دارند و با وسایل و روش‌های قبلی قابل بازگشایی نیستند، انجام می‌شود.

وی افزود : افراد مبتلا به انسداد عروقی مزمن احساس درد، فشار و تنگی در ناحیه سینه ، نفس‌تنگی، خستگی درد در قسمت بالاتنه و دست‌ها و ضربان تند یا نامنظم قلب را تجربه میکنند و بخاطر سن و شرایط جسمی کاندید انجام عمل آنژیو پلاستی به روش  cto هستند.

دکتر اسماعیلی تصریح کرد : آنژیوپلاستی ضایعات CTO  باعث تسکین آنژین، بهبود عملکرد بطن چپ و افزایش میزان بقای بیمار می شود ، در این روش لوله کوچک توری شکلی به‌منظور گشاد کردن رگ‌ها، کنترل دیواره عروق و باز کردن مسیر جریان خون در داخل عروق قرار داده می‌شود.

رییس بخش آنژیوگرافی بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت تهران بیان داشت : پیشرفت فناوری باعث شده است تا میزان بالایی از عمل انسداد عروقی مزمن با موفقیت بوده و نیاز کمتری به روش‌های جراحی باشد و خوشبختانه در بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت تهران با این روش درمانی تعداد زیادی از بیماران نیاز به روش جراحی عمل قلب باز ندارند.

وی ادامه داد : روش CTO PCI  نیازمند تخصص و مهارت لازم است و باید به دست متخصصان انجام شود، امروز سه نفر از بیمارانی که دارای شرایط خاص بودند با همکاری تیمی به این روش عمل شدند و خوشبختانه هر سه مورد با موفقیت انجام شده است.

گفتنی است در سالن اجتماعات بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت تهران با حضور تعدادی از اساتید و پزشکان بصورت زنده این سه عمل انجام شد و دکتر جلال نوروزی خراسانی متخصص و  فلوشیپ قلب و عروق حضور افتخاری داشتند.


006
005
002
004

0006
0005
0004
0003
0002
0001

001
رسانه جدید

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۰۰
تعداد بازدید : ۱۱۶
کد خبر : ۱۵,۲۳۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید