نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۱۴

اخبار

به مناسبت روز علوم آزمایشگاهی؛ قدردانی از آزمایشگاهیان بیمارستان نفت گچساران با شاخه‌های گل

مسئولین بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به مناسبت روز علوم آزمایشگاهی و بزرگداشت سالروز دانشمند برجسته حکیم جرجانی از آزمایشگاهیان شاغل در بیمارستان نفت گچساران با اهدای شاخه گل قدردانی کردند.
دکتر رضا بقائی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در این آیین اظهار کرد: امروز فرصت مغتنمی برای قدردانی از تلاشگران جامعه علوم آزمایشگاهی، یکی از حلقه‌های مهم زنجیره سلامت است که نقش مهم و ارزنده‌ای در نظام سلامت در زمینه تشخیص، مراقبت، کنترل،  پیشگیری و ارتقای سلامت جامعه ایفا می‌کنند.
روز ۳۰ فروردین‌ماه از سال ۱۳۸۲ با گرامی‌داشت دانشمند ایرانی، «سید اسماعیل جرجانی»، بنیانگذار و پدر علوم آزمایشگاهی، به عنوان روز علوم آزمایشگاهی نامگذاری شده‌است.
حکیم جرجانی از اولین اساتید و دانشمندان ایرانی بود که در زمینه آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی کار کرده است. این حکیم بزرگوار نسبت به مبانی علم ژنتیک کاملا واقف بوده و با پیاده سازی علم ژنتیک مولکولی در ایران، فعالیت های آزمایشگاهی بسیاری را به ثمر رسانده است. بیش از ۸۰ درصد آثار حکیم جرجانی به زبان فارسی است و در بسیاری از دانشگاه های بزرگ دنیا برای تدریس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۳۸
تعداد بازدید : ۱۱۷
کد خبر : ۱۵,۲۲۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید