نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۱۳

اخبار

راه اندازی سامانه تعیین موقعیت، مدیریت مأموریت و ارتباط با آمبولانس در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت

نخستین سامانه هوشمند تعیین موقعیت، مدیریت مأموریت و ارتباط با آمبولانس در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت، دکتر پیمان فریدنیا رییس امور سلامت کار و  HSE  سازمان با اعلام این خبر گفت : این سامانه بومی دارای قابلیت های منحصر به فردی از جمله امکان تعیین موقعیت مکانی خودروها و آمبولانس های امدادی به صورت مداوم و پیوسته، امکان تعریف مأموریت آمبولانس ها و گزارش گیری مرحله به مرحله از وضعیت عملکرد آنها( که شامل مراحل مختلفی از جمله آماده به خدمت، شروع مأموریت، رسیدن به بیمار، سوار شدن بیمار، پیاده شدن بیمار و پایان مأموریت)، امکان کنترل کیفی و پایش عملکرد رانندگان و همراهان بیمار در طول مأموریت، امکان تماس صوتی با آمبولانس و صدور فرمان های مختلف به راننده و سایر همراهان بیمار، امکان پیشنهاد مسیر مناسب به راننده جهت تسریع در رسیدن به محل حادثه و بسیاری موارد و قابلیت های منحصر به فرد دیگر می باشد.

وی با اشاره به اینکه سامانه توسط بخش خصوصی طراحی و راه اندازی شده است،  افزود : این سامانه هوشمند یکی از منحصر به فرد ترین سامانه های مدیریت مأموریت در سطح کشور می باشد.

رییس امور سلامت کار و  HSE  سازمان  بیان داشت: در این سامانه امکان مدیریت وضعیت شیفت رانندگان وجود داشته و اعزام هر خودرو به مأموریت بر اساس وضعیت پنل مأموریت نصب شده داخل آمبولانس صورت می گیرد.

دکتر فریدنیا هدف از راه اندازی این سامانه را استفاده بهینه از منابع سازمانی، افزایش سرعت و دقت در خدمت رسانی و افزایش رضایتمندی جمعیت تحت پوشش عنوان کرد و گفت : این سامانه با توجه به موقعیت مکانی خودرو و وضعیت آزاد بودن یا نبودن خودرو، مأموریت ها را اختصاص می دهد.

وی خاطر نشان کرد: از دیگر مزیت های این سامانه گزارش عملکرد به صورت خودکار در طی هر ماه بصورت مجزا خودرو ها و رانندگان که شامل؛ میزان مصرف سوخت، مقدار کیلومتر طی شده، مدت و تعداد مأموریت آنها نیز به صورت جدول تولید و در اختیار مدیران قرار می گیرد.

رییس امور سلامت کار و  HSE  سازمان با اعلام این خبر که این سامانه پس از راه اندازی در بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، در سایر مناطق سازمان در سطح کشور راه اندازی و عملیاتی می شود گفت:   
سهولت عملکرد و جامع بودن سامانه(کلیه نیازهای یک مرکز مدیریت امور نقلیه را برآورد می نماید)
ارتباط سریع و بدون وقفه خودرو ها با سامانه
امنیت بالا (طراحی کاملاً بومی و استقرار سرور در داخل کشور)
امکان ذخیره سازی و بازخوانی موقعیت های مکانی به روش های متنوع
امکان مدیریت آسان کاربران و مدیران سامانه
، از دیگر ویژگی های این سامانه می بشمار می رود و پس از این میتوان در مواقع بحران به نحو مطلوب تری از خدمات اورژانسی و امدادی آمبولانس ها که بخش مهمی از سرمایه سازمان می باشند، بهره برداری کرد.

۱۷ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۶:۱۶
تعداد بازدید : ۲,۳۳۶
کد خبر : ۱,۳۹۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید