نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۳۵

اخبار

دکتر سمیع : سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در مسئولیت‌های اجتماعی خوش درخشیده است

​مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در پنل مسئولیت اجتماعی صنعت نفت و نقش متقابل دستگاه های حاکمیتی در جوامع محلی در مناطق نفتی محور کار این سازمان را ابتدا بهداشت و پیشگیری عنوان کرد و گفت : روند سازمان همواره الگوی خاص برای وزارت بهداشت و درمان کشور بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، دکتر حبیب اله سمیع مدیرعامل سازمان  امروز (چهارشنبه، ۲۸ تیرماه) در روز دوم و پایانی سومین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت که با شعار «سیاستگذاری-اقدام موثر- گزارش‌دهی پایدار»در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود با حضور در پنل  با اشاره اهمیت حضور سازمان در سطح صنعت نفت گفت: تاریخچه تشکیل سازمان بهداشت درمان صنعت نفت تقریبا همزمان با آغاز تولید نفت در مسجد سلیمان می باشد، زیرا تولید این محصول اساسا با مخاطراتی همراه است که بهداشت و درمان را جز لاینفک آن می دانند.

 وی افزود : در کنار اقدامات درمانی در صنعت نفت این سازمان یکسری اقدامات پیشگیرانه را در این صنعت انجام می دهد که از بروز حوادث و بیماری های روحی و جسمی جلوگیری می کند .

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بیان داشت : محور کار ما ابتدا بهداشت و پیشگیری است و بعد درمان، این روند در پیش گرفته شده از سوی ما، همواره الگوی خاص برای وزارت بهداشت و درمان کشور بوده است؛ هم اکنون این سازمان در حال خدمات رسانی به بیش از 320 هزار نفر شاغل و خانواده و 220 هزار نفر بازنشسته و خانواده است.

دکتر سمیع به اهمیت مساله بهداشت و درمان در مناطق نفتی اشاره و اظهار داشت : وقتی صنعت نفت در منطقه ای گسترش قابل توجهی پیدا می کند در ازای آن آلاینده‌های محیطی باعث بوجود آمدن مسائل و مشکلاتی برای مردم آن منطقه می‌شود ، قطعا یکی از خواسته‌های اصلی مردم خدمات  بهداشت و درمان است .

وی ادامه داد : در زمینه فعالیت‌های پیشگیرانه به‌ویژه در بعد مسائل آموزشی به مردم بومی منطقه در راستای پیشگیری از مشکلات مربوط به بیماری‌ها، اصلاح الگوی تغذیه، بیماری های پیشگیرانه غیرواگیر و پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان اتوبوس‌های سلامتی در مناطق مختلف از جمله گچساران و مناطق عملیاتی و محروم دیگر فعالیت کرده و برنامه‌های آموزشی را برای مردم بومی این مناطق اجرا می‌کنند.

مدیر عامل سازمان خاطر نشان کرد : در برخی از این مراکز مانند جزیره خارگ که وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی سلامت حضور ندارد، وظیفه تامین سلامت حتی مردم بومی منطقه به عهده سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت است، در منطقه خارگ نیز یکی از پروژه هایی که سال گذشته در هفته دولت افتتاح شد، بخش دیالیز بیمارستان خارگ بود در حالی که ما بیمار دیالیزی شرکت نفتی در جزیره خارگ نداریم و این بخش صرفا برای مردم بومی آن منطقه راه‌اندازی شده است.

دکتر سمیع با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد خدمات ارائه شده در بخش‌های دیگر که شامل سرپایی و بستری به مردم بومی جزیره خارگ است در سایر مناطق هم وضع به همین منوال بوده است افزود:  بعد از خارگ و بوشهر در آغاجاری، مسجدسلیمان، آبادان و ماهشهر و به صورت محدود در گچساران سرویس‌هایی در حوزه بهداشت و درمان به مردم بومی ارائه می‌دهیم که این امر مکمل سایر فعالیت‌های صنعت نفت در حوزه  CSR است.


خبرنگار:نفیسه هوشیار

۲۸ تیر ۱۳۹۶ ۱۵:۴۷
تعداد بازدید : ۱,۰۰۰
کد خبر : ۱,۲۵۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید