نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۰۸
 

اخبار

نهمین نشست سراسریِ روابط‌ عمومی‌های صنعت نفت برگزار شد

نهمین نشست سراسریِ روابط‌عمومی‌های صنعت نفت با شعار «هنر هشتم در فضای سوم» به میزبانیِ شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی ایران در محل پالایشگاه بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت،کسری نوری مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت، امروز (چهارشنبه، ٢٤ آذرماه) در نهمین نشست سراسری روابط عمومی‌های صنعت نفت با شعار «هنر هشتم در فضای سوم» با اشاره به نقش روابط عمومی صنعت نفت گفت: نفت از آن یک یک مردمان این سرزمین است و ما در عرصه نور تاباندن به چند و چون صنعت و ثروتی فعالیت می‌کنیم که متعلق به آحاد ملت است.

وی، با اشاره به این‌که بهتر آن است که نام این همایش را به «هم‎آرایش روابط عمومی صنعت نفت» تغییر دهیم، افزود: چرایی این تغییر برای این است که نخست به همه مخاطبان این صنعت کلان و ملی نشان می‌دهد که ما آمده‎ایم برای یکپارچه شدن و همت گماشتنی از نو، برای نیل به اهدافمان و دیگر آن‌که به منتقدان و مخالف‌خوانان صنعت نفت، نشان دهیم ما صف آراسته‌ایم برای نور تاباندن بر همه آنچه آنان تاریکش می‌پندارند و یا سعی می‌کنند تاریک جلوه‌اش دهند.

به گفته مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت، سالیان درازی است که فعالان عرصه روابط عمومی گمان می‌کنند تنها، خبررسانِ نهادی هستند که در آن روابط عمومی را عرصه تبعید و منزوی کردن برخی نیروهای خود ساخته‌اند.

وی ادامه داد: این همان نگاهی است که امروز برآنم تا دست به نقدش بزنم. روابط عمومی عرصه هیچ یک از این‎ها که گفتم نیست. دست کم روابط عمومی در صنعت ملی نفت به هیچ رو چنین عرصه‌ای نیست، بنابراین همین حالا نگاهتان را اگر هر آنچه جز این است، اصلاح کنید تا ببینید چه مسئولیت خطیری به عهده‌ شماست و دقیقا کجای این صنعت ایستاده‌اید؟

نقش روابط‌ عمومی‌ بیان واقعیات است.

نوری اعلام کرد: در چنین جایگاهی است که باید ارتباط میان سازمان و مخاطبان خود را مدیریت و مردم‎داری را پیشه خود کنید، با همه رابطه خوب، تعاملی و سازنده برقرار کنید و از همه امکانات رسانه‌ای موجود در پیرامونتان بهره ببرید که نقش وکیل مدافعی مردم ایران را که صاحبان اصلی صنعت نفت‌اند، به خوبی ایفا کنید.
 
وی تاکید کرد: ما در روابط عمومی نفت نیستیم که مانند برخی اوقات، اشخاص و شرایط، «نکرده‌ها» را «کرده» معرفی کنیم و یا از کاه‌ها، کوه‌ها بسازیم.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت گفت: در نقش و متدلوژی‌ جدیدی که تعریف کرده ایم، ما هستیم برای این‌که واقعیات صنعت نفت را همان‌طور که هست، بی‌کم و کاست برای مخاطبان‌مان که همه مردمان سرزمین عزیزمان هستند، بیان کنیم.

به اعتقاد وی، در چنین برهه‌ای حساس که می‌دانیم صنعت نفت زیر باران هجمه‌های غیرکارشناسی و مشخصا غرض‌ ورزانه است. نقش ما به عنوان فعالان روابط عمومی و وکلای مدافع مردم اعتدال‌گرای ایران، دو صد چندان است.

روابط‌ عمومی‌ها، پایه‌گذار گفتمان نفت باشند .

نوری با تاکید بر تمرکز روابط عمومی‌های صنعت نفت در شرایط کنونی بر چند محور اساسی، گفت: بهره بردن از نیروهای خلاق، ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه، موقع‌شناس و موقعیت‌شناسی، هوشمندی در شناخت هجمه‌ها، حمله‌ها، ناراستی‌ها و مخاطره‌ها و بکار بردن روش‌های دقیق و منطقی در مواجهه با این موقعیت‌ها، چابکی و سرعت عمل، ضرورت تبلیغ و معرفی همه جانبه و بی‌کم و کاست دستاوردهای صنعت نفت کشور به شیوه‌هایی خلاقانه و فراگیر و از همه مهمتر بهره بردن از امکانات گسترده‌ شبکه‌های اجتماعی مجازی از جمله اولویت‌های این دوره است.

وی افزود: امروز هیچ رسانه‌ای، در سرتاسر جهان، کارآیی، فراگیری، سرعت و خاصیت انفجاری شبکه‌های اجتماعی مجازی را ندارد و خطایی نابخشودنی است که اگر نهادهای روابط عمومی و به طریق اولی روابط عمومی‌های صنعت نفت، از آن غافل و فارغ باشند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت ادامه داد: ما فعالان روابط عمومی صنعت نفت باید بر آن باشیم تا دستاوردهای مثال زدنی این صنعت را که به مدد سیاست خارجی دولت تدبیر و امید و دپیلماسی به بار نشسته و هر روز در حال پربارتر شدن و شکوفایی بیشتر است، به بهترین نحو ممکن برای مردمان سرزمین عزیزمان بازگو کنیم.

وی با بیان این‌که باید از نرمی به عنوان «گفتمان نفت» بهره ببریم و آن را بدل به ساحتی جامعه شناختی کنیم، گفت: امروز دولت تدبیر و امید و شخص وزیر، مهندس زنگنه پایه‌گذار گفتمانی اقتصادی و اجتماعی با عنوان گفتمان نفت شده‌اند که تمامی شاخص‌های یک گفتمان را براساس نظریه گفتمان‌ها دارد. گفتنی است در این نشست که روسای روابط‌ عمومی‌های بهداشت و درمان صنعت نفت هم حضور داشتند از نزدیک به بررسی اقدامات و برنامه های راهبردی روابط عمومی ها پرداختند.

۲۵ آذر ۱۳۹۵ ۱۱:۱۰
تعداد بازدید : ۱,۳۱۲
کد خبر : ۱۱۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید